Informační systémy v podnikové praxi
Osnova sekce
-
-
-
Dobrovolné: Pro zájemce on-line kurz o AI
-
-
Vyberte si jedno z následujících témat:
1) Porovnání 5 ERP systémů
- Vyberte si min. 5 ERP systémů a porovnejte je dle minimálně 5 kritérií.
Příklad vhodných kritérií:
- typ společnosti, pro který je systém určený (výrobní sektor, sektor služeb služby,...),
- druh odvětví nebo oboru,
- velikost společnosti, pro kterou je systém vhodný, počet uživatelů (velká organizace, SME, ...),
- cena (pořizovací, provozní),
- provozování (v cloudu, na vlastní serveru)
- apod.Výstup: dokument (text, případně s tabulkami), formát .doc, .pdf
2) UML model vybraného procesního modelu organizace
- pomocí UML nakreslete model procesu (např. v www.draw.io)
- model s min. 20 činnostmi/datovými objekty, plus toky mezi nimi
- pokud je to adekvátní, zachyťe role (swimlanes) a artefakty (datové objekty, popisky apod.)Výstup: model, formát .drawio, .pdf, .jpg, .bmp
3) Architektonický model
- pomocí ArchiMate nakreslete architektonický model, https://www.archimatetool.com/download/
- model s min. 20 elementy/objekty
- na 3 úrovních pohledů (strategie, procesy, aplikace, technologie, motivace nebo implementace&migrace)Výstup: model, formát .archimate, .pdf, .jpg, .bmp
Odevzdání: prostřednictvím Moodle
Termín: 31.5.2023
-
Tematické okruhy:
Globalizace
Vysvětlete globalizační trendy ve společnosti
Popište změny podnikového paradigmatuERP
Popište globální a dílčí architektury IS/ICT podniku
Vysvětlete princip třívrstvé architektury
Popište historický vývoj ERP
Uveďte příklady, funkcionality a uživatele IS pro operativní řízení a provoz (TPS)
Uveďte příklady, funkcionality a uživatele IS pro taktické řízení (MIS)
Uveďte příklady, funkcionality a uživatele IS pro strategické řízení (EIS)
Uveďte příklady, funkcionality a uživatele IS na podporu kancelářských a týmových prací (OIS)
Popište funkční moduly ERPUML a procesní modelování
Co je UML a k čemu se používá?
Jaká druhy diagramů UML používá?
Schopnost aplikace/použití UML na popis zadaného procesu.CRM
Co znamená pojem CRM a jeké jsou jeho hlavní cíle? Jaké jsou přínosy pro zákazníka?
Uveďte používanou kategorizaci CRM a popište co jednotlivé kategorie charakterizuje.
Uveďte příklady CRM systémů a uveďte trendy CRM.ITIL
Popište hlavní pohled na IS/ICT organizace a vnější faktory z pohledu ITIL metodiky.
Vysvětlete Service value system a Guiding principles z pohledu ITIL.
Vysvětlete Service Value chain a Continual model improvement z pohledu ITIL.
Vysvětlete ITIL Practices - Change control +Incident mng + Problem mng.
Vysvětlete ITIL Practices - Service desk + Service Level mng + Service request mng.
Vysvětlete ITIL Practices - Deployment mng + Infrastructure&platforn mng. + SW development mng.eGovernment
Východiska, předpokládané přínosy e-governmentu.
Uveďte legislativu upravující e-government v ČR.
Vysvětlete architektonické principy e-governmentu (v souladu s TOGAF).
Vysvětlete hlavní služby e-governmnetu v ČR (eIDAS, CzechPoint, základní registry, eGON...).
Vysvětlete právní rámec ochrany osobních údajů (GDPR).
Vysvětlete pojem referenčního rozhraní mezi ISVS.