Osnova sekce

  • Tematické okruhy:

    Globalizace
    Vysvětlete globalizační trendy ve společnosti
    Popište změny podnikového paradigmatu

    ERP
    Popište globální a dílčí architektury IS/ICT podniku
    Vysvětlete princip třívrstvé architektury
    Popište historický vývoj ERP
    Uveďte příklady, funkcionality a uživatele IS pro operativní řízení a provoz (TPS)
    Uveďte příklady, funkcionality a uživatele IS pro taktické řízení (MIS)
    Uveďte příklady, funkcionality a uživatele IS pro strategické řízení (EIS)
    Uveďte příklady, funkcionality a uživatele IS na podporu kancelářských a týmových prací (OIS)
    Popište funkční moduly ERP

    UML a procesní modelování
    Co je UML a k čemu se používá?
    Jaká druhy diagramů UML používá?
    Schopnost aplikace/použití UML na popis zadaného procesu.

    CRM
    Co znamená pojem CRM a jeké jsou jeho hlavní cíle? Jaké jsou přínosy pro zákazníka?
    Uveďte používanou kategorizaci CRM a popište co jednotlivé kategorie charakterizuje.
    Uveďte příklady CRM systémů a uveďte trendy CRM.

    ITIL

    Popište hlavní pohled na IS/ICT organizace a vnější faktory z pohledu ITIL metodiky.
    Vysvětlete Service value system a Guiding principles z pohledu ITIL.
    Vysvětlete Service Value chain a Continual model improvement z pohledu ITIL.
    Vysvětlete ITIL Practices - Change control +Incident mng + Problem mng.
    Vysvětlete ITIL Practices - Service desk + Service Level mng + Service request mng.
    Vysvětlete ITIL Practices - Deployment mng + Infrastructure&platforn mng. + SW development mng.

    eGovernment
    Východiska, předpokládané přínosy e-governmentu.
    Uveďte legislativu upravující e-government v ČR.
    Vysvětlete architektonické principy e-governmentu (v souladu s TOGAF).
    Vysvětlete hlavní služby e-governmnetu v ČR (eIDAS, CzechPoint, základní registry, eGON...).
    Vysvětlete právní rámec ochrany osobních údajů (GDPR).
    Vysvětlete pojem referenčního rozhraní mezi ISVS.