Výtvarná média v MŠ OPB01V1I2C
Osnova sekce
-
Kurz se zabývá problematikou voleb výtvarných médií v mateřské škole.
-
Výtvarná média plošná, prostorová, časoprostorová, důvody členění,
-
1. a, shromážděte svoje výtvarné práce z různých etap svého života a okomentujte je s ohledem na použitá výtvarná média1. b, ve trojicích sepište všechna použitá média
-
-
Zkoumání problematiky autorství díla v kontextu MŠ. Otázky vhodnosti výtvarných médií k různým typům výtvarných úkolů.
-
2.a, identifikujte, na které vaší práci měla učitel/ka nebo vychovatel/ka největší podíl. Ve skupině tří uvažujte, jak se to projevilo2. b ad 1a: identifikujte, která z použitých médií umožňovala "nedefinitivní" použití, t.j. bylo možné si s médiem hrát, rušit už realizované kroky, a které médium bylo naopak "definitivní", t.j. nebylo možné žádný krok rušit nebo opakovat.
-
Individuální práce:
1, Prohlédněte si lidskou postavu, uvažte, z jakých hlavních komponent se skládá, jak se k sobě mají - poměrem velikosti. Uvažte, jak by bylo možné postavu stylizovat do co nejjednodušších tvarů. Výsledek práce zaznamenejte v kresbě tužkou/fixou/perem (pracujte cca 20 min.)
2, Vytvořte model postavy z jednoduchých geometrických tvarů (30 min.)
Skupinová práce:
pošlete si ve trojicích geometrické stylizace (2,). Postupně vytvořte sekvenci 3 obrazů, které na sebe budou v dějové linii navazovat.
-
-
Ve skupině tří porovnejte svoje nálezy2c ad 1a: prohlédněte si svoje dětské výtvarné práce. Je v nich rovnoměrně zastoupený každý z "tradičních" typů tvorby, tedy plošná (kresba nebo malba) - prostorová (plastika a skulptura nebo konstrukce) - případně časoprostorová tvorba? Řekly byste o sobě, že v tuto chvíli patříte k nějakému z těchto typů tvorby více, než k jinému? Diskutujte ve skupině tří, jak jste dospěli ke svému soudu.
-
Ve skupině tří porovnejte svoje nálezy2c ad 1a: prohlédněte si svoje dětské výtvarné práce. Je v nich rovnoměrně zastoupený každý z "tradičních" typů tvorby, tedy plošná (kresba nebo malba) - prostorová (plastika a skulptura nebo konstrukce) - případně časoprostorová tvorba? Řekly byste o sobě, že v tuto chvíli patříte k nějakému z těchto typů tvorby více, než k jinému? Diskutujte ve skupině tří, jak jste dospěli ke svému soudu.
-
Vytvořte "obraz" zátiší, které charakterizuje měsíc života, který jste právě prožily/li. Pracujte v médiu, které je vám nejvlastnější. Zpětně zaznamenejte svá rozhodování v průběhu tvorby.
-