Barbara Topolová: „Maximální význam v minimu času“ (Otomar Krejča režíruje herce)
Osnova sekce
-
V rámci semináře se pokusíme společně sledovat, jak o herectví uvažoval Otomar Krejča, režisér cíleně experimentující s možnostmi hereckého výrazu tzv. psychologické školy. Pozornost bude věnována jak Krejčovým obecným náhledům na herectví, tak též jeho interpretacím situací a připomínkám, dávaným hercům v konkrétních inscenacích Čechovových, rsp. Topolových her.
Studijní materiál:
- Otomar Krejča. Divadlo jsou herci. AMU, Praha 2011. (vybrané kapitoly)
- Z Krejčových režijních poznámek a doporučení hercům při zkouškách na Hodinu lásky. In: Josef Topol a Divadlo za branou. Čs. spisovatel, Praha 1993.
Studijní texty budou nejpozději dva týdny před příslušným seminářem umístěny na moodlu předmětu, aby je všichni mohli prostudovat.
Texty je potřeba mít na semináři k dispozici.