Osnova sekce

    • Cvičení

      Vyberte si dva z níže uvedených úkolů. Cvičení bude bytostně interaktivní plus se pokusím cílit k tomu, co vás zajímá. Tedy cvičení bude se dít na základě toho, které úkoly budete většinově preferovat. Úkoly odevzdejte, prosím, do úterý 30. 3. do 16:00 hod., abych stihla adekvátně připravit výuku. K nyní méně preferovaným tématům se můžeme vrátit na konci semestru - budeme zde mít prostor ještě jednoho cvičení.

    • 1. Význam odborné literatury (teorií) v empirickém výzkumu

      Na základě textu Hudební subkultury formulujte (vědecky opodstatněný) výzkumný problém a výzkumné otázky. Jakou podobu budou mít data, jež potřebujete k řešení výzkumného problému? Jak bude na místě konstruovat vzorek?

    • 2. Jak postavit projekt kvalitativního výzkumu "do latě"?  

      Zopakujte si Chenaila (1998) a napište (stačí heslovitě) posudek níže přiloženého projektu výzkumu. Okomentujte všechny pasáže projektu, přičemž explicitně využijte vše, co jsme dosud probrali (tj. okomentujte kap. 1-4, 6 a 9).  

    • 3. Etika výzkumu

      Zopakujte si přednášku k etice výzkumu včetně doporučených textů. Prostudujte str. 16-23 z bc. práce R. Bolechové. Jaká etická dilemata a jak autorka řešila? Co vám na nich přijde nejednoznačné, zajímavé, diskuze hodné?

    • 4. (Polostrukturovaný rozhovor): analýza a interpretace dat

      Přečtěte si ukázky z rozhovorů z výzkumu V. Endrštové (pozn.: moc prosím, jde o data z výzkumu, nikde nijak je nešiřte, byť jsou anonymizovaná). Sledujete jak jejich obsah, ale i způsob provedení (tj. kladení otázek, reakce informátorů atp.) a transkriptu. 

      Zopakujte si text Zdeňka Konopáska k analýze v kvali výzkumu a poslední přednášku. Pokuste se analyzovat libovolnou jednu stránku / pasáž, tj. okódujte kousek některého z rozhovorů (jako teoretické zázemí můžete použít pasáže z dipl. práce V. Endrštové). Kódy definujte. Odevzdejte seznam kódů s definicemi (coodbook) a segmenty.  

    • Úkoly, které preferujete procvičit a diskutovat, odevzdejte, prosím, zde: