Obsah vzdělávání, Kateřina Vránková

Obsah vzdělávání, Kateřina Vránková

by Kateřina Vránková -
Number of replies: 3

Pěkný večer,

přikládám soubor "Obsah vzdělávání" a přeji příjemnou četbu.

děkuji za ohodnocení

Káča

In reply to Kateřina Vránková

Re: Obsah vzdělávání, Kateřina Vránková

by Barbora Tomalová -
Ahoj Kači,
moc se mi líbí tvá příprava vyučovací hodiny. Obsah hodiny je různorodý a žáky by určitě taková hodina bavila, máš vyzkoušeno? :) Cíle máš jasně a srozumitelně definované a dle mého názoru si splnila vše, co má být splněno. Děkuji za inspiraci.
In reply to Kateřina Vránková

Re: Obsah vzdělávání, Kateřina Vránková

by Klára Hochmanová -
Milá Katko,

děkuji za tvou inspirující hodinu. Učit se o půdě skrze půdní vzorek považuji za velmi dobrý nápad, děti vnímají tak učivo všemi smysly. V návaznosti na bádání s pomocí lupy se mi líbí i výtvarné zpracování tématu půdy v podobě ilustrace života pod zemí, děti si tak snadněji zapamatují probíranou látku. Aktivity v hodině vedou ke zvoleným cílům. Pro lepší představu, co si děti mají odnést z hodiny za vědomosti, bych ráda věděla konkrétněji, jaké prvky živé a neživé přírody by děti pozorovaly, co za vlastnosti byste s dětmi probírali, nebo jaké živočichy by si děti učily (kolik učiva). Co se týče individualizace; děti "jen" přemýšlí nad způsobem, jak by se dalo zjistit, zda je ve vzorku voda, nebo mají za úkol provést svou strategii a zaznamenat proces - možná by to nebylo špatné?
Přeji krásný sváteční čas.
Klára
In reply to Kateřina Vránková

Re: Obsah vzdělávání, Kateřina Vránková

by Eliška Glatzová -
6/7 Splněno

Příprava sleduje cíle VO Člověk a jeho svět 1
Příprava je dokladem dobré orientace v RVP ZV 1
Příprava je dokladem efektivní práce s vybraným ŠVP 0
Použití alespoň 5 klíčových slov, přičemž jejich použití je relevantní (není jen formální) 1
Příprava reflektuje soulad cíle a obsahu vzdělávání/učiva 1
Příprava obsahuje relevantní individualizované cíle či úkoly alespoň pro 1 žáka 1
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, gramatika, stylistika) 1

Milá Kateřino,
děkuji za inspirativní úkol směřovaný badatelským směrem. Zkoumání vzorků půdy není na přípravu náročné a přitom lehce realizovatelné, navíc diferenciace ve výuce už díky charakteru hodiny půjde snadno. V RVP jste se zorientovala, správně máte cíle i učivo. Dívala jste se prosím do ŠVP Vaší školy? Jestli jsou cíle a učivo vypsané ze ŠVP, je třeba lépe označit odstavec. Jestli ne, prosím, vypište učivo a výstupy, případně jak máte Člověk a svět pojatý. Co se týče individualizace, v odstavci jste shrnula zcela správně, že tento způsob výuky umožňuje pracovat svým tempem.
Krásná práce! S pozdravem Eliška Glatzová

Pozn. ročník máte 3.-4. Prvouka - epocha zemědělství. ve 4. třídě již Prvouka není. Jestli na Vaší škole máte jiný předmět, napište ho prosím, ať je to jasnější.