(Pro)enviromentální chování - 2 vyučovací hodiny, 2. stupeň ZŠ

(Pro)enviromentální chování - 2 vyučovací hodiny, 2. stupeň ZŠ

autor Petra Misálová -
Počet odpovědí: 1

          Následující materiál pro výuku o environmentální psychologii byl vytvořen díky spolupráci  Petry Misálové a Kateřiny Kolářové. Připravený koncept dvou vyučovacích hodin je určen pro žáky 2. stupně základní školy. Zaměřily jsme se zejména na seznámení žáků s environmentální psychologií, pochopení jejích základních myšlenek a také na zamyšlení se nad tím, jak k přírodě a ochraně životního prostředí každý člověk přistupuje.

            První hodina má teoretický základ a je vytvořená v interaktivním programu Nearpod. https://share.nearpod.com/e/9CMARHG7pgb Jejím cílem je seznámení s enviromentálním chováním formou diskuse nad popisem životního stylu vybraného jedince a zamyšlení se a určením vlivu našich na přírodu a životní prostředí. Dále formou pozastavení se u tématu třídění odpadu jako příkladu environmentálního chování, krátkého kvízu, videa, VR i písemných aktivit s myšlenkou pozastavení se nad vlastním vztahem k přírodě. Celá hodina je završena diskusí o tom, co si žáci z hodiny odnášejí.

            Druhá hodina je zaměřena na upevnění chápání environmentální psychologie prostřednictvím kvízu, který je umístěn v přírodě (ideálně v lese). Celou hodinu bude poté završovat společná reflexe aktivity a následná diskuse.

            S interaktivním programem Nearpod pracovala Petra, kvíz sestavovala Kateřina. Naše spolupráce byla výborná, sešly jsme se prostřednictvím MS Teams, navrhly několik možných podob úkolu a nakonec jsme se shodly na této finální podobě.

 

V odpovědi na Petra Misálová

Re: (Pro)enviromentální chování - 2 vyučovací hodiny, 2. stupeň ZŠ

autor Kateřina Machovcová -
Díky za zpracované materiály, velmi oceňuju variantu, kdy se propojíte klasickou výuku (ať už online nebo prezenčně) s možností pobytu v přírodě plus upevnění poznatků. Otevírá to i prostor potom debatovat o osobním vztahu a prožívání pobytu v přírodě.