Naše skupinka, v obsazení: Nikola Dlouhá, Petra Chýlová a Libuše Juřičková, připravila kompletní hodinu zaměřenou na téma „Vztah v přírodě“ (s podtextem environmentální psychologie) pro 8. – 9. ročník ZŠ. Hodina je složena ze čtyř částí:
Úvod – žáci si upřímně odpoví na otázky, jak vnímají okolní přírodu a jaký k ní (ke svému okolí) mají vztah.
Myšlenková mapa – tvoření myšlenkové mapy (reflektování dosavadních znalostí, pocitů). Práce s mapou před i po práci ve skupinách. Porovnání s myšlenkovou mapou připravenou učitelem.
Práce ve skupinách – žáci nad zadanou otázkou diskutují ve skupinkách.
Závěrečná diskuze + shrnutí poznatků a zhodnocení hodiny.
Protože jsme chtěly pracovat se třídou jako se skupinou a zároveň pomoci žákům utřídit a prohloubit jejich znalosti, reflektovat pocity o přírodě + okolním prostředí a dát jim možnost diskutovat, zvolily jsme práci s myšlenkovou mapou a práci ve skupinách.
Zpočátku jsme společně komunikovaly přes Messenger, poté jsme se setkaly dvakrát, přes platformu ZOOM. Podklady jsme zpracovávaly společně a každá jsme pak více zpracovala jednu část (úvod pro Moodle, myšlenková mapa, členění hodiny). Věřím, že se nám spolupracovalo dobře a je pravdou, že „víc hlav, víc ví“.