Vztah k přírodě

Vztah k přírodě

autor Petra Nováková -
Počet odpovědí: 8

Naše skupinka, v obsazení: Nikola Dlouhá, Petra Chýlová a Libuše Juřičková, připravila kompletní hodinu zaměřenou na téma „Vztah v přírodě“ (s podtextem environmentální psychologie) pro 8. – 9. ročník ZŠ. Hodina je složena ze čtyř částí:

Úvod – žáci si upřímně odpoví na otázky, jak vnímají okolní přírodu a jaký k ní (ke svému okolí) mají vztah.

Myšlenková mapa – tvoření myšlenkové mapy (reflektování dosavadních znalostí, pocitů). Práce s mapou před i po práci ve skupinách. Porovnání s myšlenkovou mapou připravenou učitelem.

Práce ve skupinách – žáci nad zadanou otázkou diskutují ve skupinkách.

Závěrečná diskuze + shrnutí poznatků a zhodnocení hodiny.

Protože jsme chtěly pracovat se třídou jako se skupinou a zároveň pomoci žákům utřídit a prohloubit jejich znalosti, reflektovat pocity o přírodě + okolním prostředí a dát jim možnost diskutovat, zvolily jsme práci s myšlenkovou mapou a práci ve skupinách.

Zpočátku jsme společně komunikovaly přes Messenger, poté jsme se setkaly dvakrát, přes platformu ZOOM. Podklady jsme zpracovávaly společně a každá jsme pak více zpracovala jednu část (úvod pro Moodle, myšlenková mapa, členění hodiny). Věřím, že se nám spolupracovalo dobře a je pravdou, že „víc hlav, víc ví“. 

V odpovědi na Petra Nováková

Re: Vztah k přírodě

autor Karolína Jarošová -
Pro žáky určitě zajímavé, interaktivní pojetí, jak zpracovat téma "Vztah k přírodě". Oceňuji celkovou metodickou přípravu na hodinu, která se jistě dá využít v praxi.
V odpovědi na Petra Nováková

Re: Vztah k přírodě

autor Ladislava Dresslerová -
Práce je inspirující jako dobrý námět do vyučovací hodiny. Vzhledem k tomu, že učím v praktické škole dvouleté předmět Základy přírodních věd, lze tuto práci krásně použít jako inspirace, jak by měla vypadat hodina. S jakými aktivitami budou žáci pracovat. Práce reflektuje, ve vzorové myšlenkové mapě, nové poznatky z odborných materiálů.
V odpovědi na Petra Nováková

Re: Vztah k přírodě

autor Veronika Pokorná -
Krásně zpracovaná hodina, s aktivním zapojením všech žáků. Líbí se mi zapracování myšlenkové mapy a že si ji žák na konci ještě doplní (tak uvidí, co si z hodiny odnesl). Možná bych trochu poupravila otázky na úvodu hodiny, které trochu předjímají správnou odpověď a žáci by pak nemuseli odpovídat pravdivě.