AHOJ,
Řeším ve své třídě, žákyni, která nastoupila do 1. třídy a vůbec nemluví. Je pro mne velmi těžké ji zapojit do skupinových prací. Když potřebuje vyřešit složitou situaci, přijde za mnou a pošeptá mi to, ale i na tom jsme pracovali pár měsíců. Občas s ní chodím vedle do třídy, kde jsme sami a je ochotná mi přečíst i pár řádků ve slabikáři, abych měla zpětnou vazbu o výuce a porozumění probírané látky.
Ve družině funguje občas tichá pošta- slovo jinému dítěti pošeptala, dokázala si také šeptem požádat spolužačku z lavice o zapůjčení pomůcky. Jiná aktivita z její strany k dětem projevena nebyla, žákyně se do her sama nezapojí, čeká na pokyn. Děti jsou ke hrám s ní nabádány, pokud je jí z jejich strany nabídnuta možnost hry, tak se výjimečně přidá, ale nekomunikuje s nimi. Její komunikace spočívá v kývání hlavou ANO x NE.
Když vyvolávám děti v hodinách, ptám se i jí a chci po ní, aby alespoň gesty reagovala. Při počítání ukazuje výsledky.
Je to málo, ráda bych pro ní udělala více, ale začínám být bezradná.
Díky předem za vaše tipy.