Třídnická hodina

Třídnická hodina

autor Jana Hodačová -
Počet odpovědí: 8

Při distanční výuce svých dětí pozoruji, že mají potřebu popovídat si se spolužáky. Bohužel na to v hodinách není prostor. Bylo by dobré, kdyby děti měli alespoň jednou týdně třídnickou hodinu, kde by si mohly spolu popovídat a podělit se se svými zážitky. Kontakt mezi spolužáky dětem moc chybí. Fungují takové hodiny na jiných školách?

V odpovědi na Jana Hodačová

Re: Třídnická hodina

autor Lucie Robová -
Dobrý den,
nikdy jsem se třídnické hodiny nezúčastnila osobně, protože nejsem třídní učitel. Ale vím, že u nás na škole tyto hodiny probíhají. Máte pravdu, že dětem chybí vzájemný kontakt. Možná i možnost si popovídat mezi sebou. My si takto poddáme chvilku před začátkem, nebo na konci hodiny. Ale je to pouze zlomek toho co by děti opravdu potřebovaly.
V odpovědi na Jana Hodačová

Re: Třídnická hodina

autor Kateřina Jelínková -
Dobrý den, také se často setkávám s tím, že si žáci chtějí popovídat a vzájemný kontakt jim chybí. Sami to vyřešili tím, že i po výuce někteří zůstávají připojení a vzájemně se baví i bez přítomnosti paní učitelky. Ovšem třídnická hodina mi nepřijde jako vůbec špatný nápad. Myslím si, že všichni budou mít rádi týdně o hodinu více, kdy budou mít možnost se všichni do konverzace zapojit a vy budete mít možnost i vést ji nějakým potřebným směrem. :)
V odpovědi na Jana Hodačová

Re: Třídnická hodina

autor Alena Franková -
Sama nemám zkušenost, ale na instagramu už jsem narazila nejmíň na dvě prvostupňové paní učitelky, co si s dětmi jednou za čas uspořádají pyžamovou párty s povídáním a následným čtením pohádky – a přihlašuje se jim na tyhle videohovory většina třídy.
V odpovědi na Jana Hodačová

Re: Třídnická hodina

autor Jana Fančíková -
Dobrý den,
třídnické hodiny doporučuji! Byla jsem na několika hodinách součástí. Je to velmi osvobozující pro děti i učitele. U paní učitelky, kde pravidelně mám náslechy, mají třídnickou hodinu jednou za 14 dní. Většinou jsou tematické (Velikonoce, postelová, apod.). Také mají žáci možnost zůstat po klasické hodině na odkazu a povídat si mezi sebou. Na pár minutek s nimi zůstávám a povídáme si. Je na nich hezky vidět, že je to moc baví a mají lepší náladu.
V odpovědi na Jana Fančíková

Re: Třídnická hodina

autor Jana Šonková -
Dobrý den,
u nás otevírám online výuku vždy o 10-15 minut dříve a děti mají prostor (když chtějí) si popovídat a sdělují si zážitky. Jinak si žáci vytvořili svoji skupinu, kde se setkávají, a také máme dobrovolné kroužky (šikovné ručičky, nebo tvoření), kde vyrábíme a tam je prostor, kdy si děti mohou povídají, sdílejí svoje mazlíčky a jiné, pro ně důležité novinky. Poslední hodinu si děti mohou zůstat připojení a povídat si mezi sebou. Jednou za 14 dní, máme páteční hodinku (dobrovolnou), kdy společně probereme vše, a když odejdu, děti mnohdy pokračují dál v povídání mezi sebou. JŠ
V odpovědi na Jana Hodačová

Re: Třídnická hodina

autor Lenka Zlatníková -

Ahoj, naše děti ve škole třídnické hodiny nemají. Vím, že jakýkoli další čas trávený u PC je jim dost proti srsti, takže ani nevím, jestli by se na takovou hodinu navíc přihlásily. Ale přijde mi jako dobrý nápad, dát dětem před nebo po hodině nebo před hodinou 10 minut k tomu, aby si jen tak popovídaly (samozřejmě pokud je na to čas...)

V odpovědi na Jana Hodačová

Re: Třídnická hodina

autor Tereza Laštovková -
Dobrý den,
již se to tu psalo, ale my máme v páté třídě také každé ráno povídacích pět až deset minut. Někteří žáci jsou sdílní jiní ne. Také každý den to vypadá jinak, někdy jsou tak unavení, že sotva mluví a jiný den jsou k nezastavení. Je to pro žáky potřebné a uvolňující. Rozhodně doporučuji.
V odpovědi na Jana Hodačová

Re: Třídnická hodina

autor Barbora Kročáková -
Dobrý den, vzhledem k tomu, že mám ve třídě jen 13 dětí, učím je najednou a tedy s nimi mohu trávit o hodně víc času, něž když bych je měla na víc skupin. Během dopoledne povídáním trávíme hodně času a jsem přesvědčená, že to děti opravdu potřebují a povídání a hry jim hodně pomáhají zvládnout tuto nestandardní situaci. Minulé jaro jsem tomu tolik pozornosti nevěnovala, protože jsem měla strach, že nestihnu učivo. Letos jsem si priorit obrátila a i pro mě je vyučování online příjemnější a učivo nám také moc neuteklo. Když byly děti naplněné, daleko lépe a rychleji pak pracovaly. Bára