Zapínání kamery při online výuce

Zapínání kamery při online výuce

autor Lucie Wagnerová -
Počet odpovědí: 2

Dobrý den, učím na základní škole na druhém stupni. Nejen já, ale i ostatní učitelé řeší problém s tím, že si děti při  on-line hodinách nezapínají kamery. Někdy si ji zapnou alespoň na začátku, a potom vypnou a už nezapnou. Vzhledem k tomu, že vyučuji jazyk, je to docela velký problém. Již jsme apelovali jak na samotné děti, tak jejich rodiče, ale situace se příliš nelepší. Některé děti si kameru bez problému zapnou a mají ji zapnutou po celou dobu výuky, jiné nelze přesvědčit, že pro výuku jazyka je nejen příjemné, ale i nezbytné se při komunikaci vidět. Napadá vás někoho, jak by se daly děti přesvědčit, aby si kameru zapnuly? Děkuji za každý nápad.

V odpovědi na Lucie Wagnerová

Re: Zapínání kamery při online výuce

autor Barbora Kročáková -
Dobrý den, sama jsem takovou situaci řešila jen málokrát a vždy stačilo dítě upozornit a to si kameru zaplo. Je pravda, že učím na prvním stupni a tam je možná apel na děti jednodušší, než na dalších stupních vzdělávání. Dětem jsem nabídla možnost vzdělávání se mnou na online se zapnutou kamerou, případně samostudium na základě mnou dodaných materiálů, pokud si kameru z nějakého důvodu nechtějí zapnout. Mluvili jsme o tom společně, jak to působí i na ostatní spolužáky, na jakou pozici ve třídě se dostanou, pokud si kameru účelně nezapnou. Vždy se nám nakonec podařilo se domluvit.
V odpovědi na Lucie Wagnerová

Re: Zapínání kamery při online výuce

autor Gabriela Sabolová -
Dobrý den, měla jsem podobnou zkušenost v průběhu druhé (podzimní) online výuky. Problémy nastaly po prvních třech týdnech vysílání. Postupovala jsem podobně jako kolegyně Kročáková a situace se zlepšila. Lekce jsem také trochu zkrátila - 25 minut a přidala jejich počet v průběhu týdne. Všechny hodiny jsem po dohodě s vedením školy rozdělila na povinné a dobrovolné. Děti si tak do jisté miry mohly volit kolik úkolů splní samostatně a kolik s mojí podporou.