Dobrý večer, ráda bych se podělila o zkušenost z mé pedagogické praxe v mimoškolním zařízení.
Jsem součástí literárně dramatického oboru a vedu výuku (společně s hlavní paní učitelkou) jak přednesových, tak dramatických hodin. Distanční forma nebyla vůbec jednoduchá, ale výuku jsme museli převést na platformu zoom a později FB-Rooms. Problém nastal tehdy, kdy žáci ani jejich rodiče neuměli s technikou pracovat a nedokázali se na danou hodinu připojit. Stalo se tedy, že na mé úvodní hodině nebyl nikdo a já ji byla nucena nahradit v jiném termínu. Celkově se mi do hodin připojovalo ze začátku méně dětí, než je v oboru zapsáno. Jakmile jsme začali komunikovat s rodiči, tak se situace zlepšila a listopad byl pro nás opravdu přínosný měsíc. Těšili jsme se na naší první prezenční společnou hodinu, ale jakmile nastala, ukázali se pouze dva žáci. Nejčastějším důvodem nepřítomnosti byla nemoc nebo se rodiče bojí své dítě pustit zpět mezi ostatní.
Doufám, že tento problém s nepřítomností žáků překonáme jako na začátku a chtěla jsem se zeptat, jestli se s tímto náhodou nepotýkáte také?
Klára Fořtová