Absence žáků

Absence žáků

autor Klára Fořtová -
Počet odpovědí: 2

Dobrý večer, ráda bych se podělila o zkušenost z mé pedagogické praxe v mimoškolním zařízení.

Jsem součástí literárně dramatického oboru a vedu výuku (společně s hlavní paní učitelkou) jak přednesových, tak dramatických hodin. Distanční forma nebyla vůbec jednoduchá, ale výuku jsme museli převést na platformu zoom a později FB-Rooms. Problém nastal tehdy, kdy žáci ani jejich rodiče neuměli s technikou pracovat a nedokázali se na danou hodinu připojit. Stalo se tedy, že na mé úvodní hodině nebyl nikdo a já ji byla nucena nahradit v jiném termínu. Celkově se mi do hodin připojovalo ze začátku méně dětí, než je v oboru zapsáno. Jakmile jsme začali komunikovat s rodiči, tak se situace zlepšila a listopad byl pro nás opravdu přínosný měsíc. Těšili jsme se na naší první prezenční společnou hodinu, ale jakmile nastala, ukázali se pouze dva žáci. Nejčastějším důvodem nepřítomnosti byla nemoc nebo se rodiče bojí své dítě pustit zpět mezi ostatní. 

Doufám, že tento problém s nepřítomností žáků překonáme jako na začátku a chtěla jsem se zeptat, jestli se s tímto náhodou nepotýkáte také?

Klára Fořtová

 

V odpovědi na Klára Fořtová

Re: Absence žáků

autor Lucie Veselá -
Hezký den,
kroužek, který vedu (vědecké pokusy pro začátečníky) jsem bohužel nebyla technicky schopná přenést do elektronického prostředí. Důvodů bylo hned několik - pokusy vedu v mateřské školce (předškoláci), a tak rodiče nechtěli své děti zatěžovat koukáním do monitoru. Hlavním důvodem ale byl fakt, že náš kroužek je velmi interaktivní, děti mi s pokusy pomáhají, společně je připravujeme a provádíme. Používáme při nich základní chemické pomůcky, které ale děti běžně doma nemají k dispozici. Nehledě na to, že by u pokusů měl být vždy dospělý (bezpečnost nade vše), a to často není v silách rodičů zajistit.
Abych na Vás navázala, v průběhu běžného fungování kroužku se dlouhodobě potýkám s nízkou docházkou. Také pozoruji, že rodiče často děti nechávají doma, i sebemenší náznak rýmy nebo kašle je pro rodiče důvodem, aby dítě do školky nepustili. Jejich rozhodnutí chápu (i když mě netěší), protože v nastalé situaci je v zájmu všech nešířit jakékoli nemoci, abychom se z této nelehké situace všichni brzy dostali.
Nicméně se velice těším na další společné lekce, protože pokusy s dětmi jsou zábavné, děti často vymýšlí nová řešení. Často mě velmi překvapují, jak velké znalosti vzhledem k svému věku mají.
Snad nám nastalá opatření brzy umožní vést kroužky v běžném rozsahu, s plnými počty dětí.
S pozdravem
Lucie Veselá
V odpovědi na Lucie Veselá

Re: Absence žáků

autor Helena Hejduková -
Dobré odpoledne,
se stejným problémem se potýkám také. Vedu kroužek angličtiny pro děti od 3. do 5. třídy. Kvůli situaci, která nastala jsme v letošním školním roce zvládli pouze jednu hodinu prezenčně na začátku října, poté jsme byli nuceni přejít na online výuku. Na online hodiny se mi děti přihlašovaly nepravidelně, proto byla nutná domluva s rodiči. S rodiči jsme se dohodli na 2 hodinách angličtiny týdně a platbě předem, a tím se docházka zlepšila. Na kroužek jsem měla přihlášených 7 dětí. Nyní prostřednictvím platformy Zoom se scházíme se 4 dětma, ovšem pravidelně.
Co se týče problému docházky všeobecně při běžném fungování kroužku, tak s tím se potýkám běžně. Rodiče nechávají děti doma z důvodu častých nemocí, což je adekvátní, ovšem stýkám se i s tím, že rodiče mi děti omluví z důvodu rodinné návštěvy nebo jiných aktivit, což mě velmi mrzí. Přípravě na tento kroužek věnuje velké množství času a energie a snažím se děti učit zábavnou a hravou formou, proto mě mrzí, když se mi na hodinu dostaví menší počet dětí, než s kterým počítám. Na druhou stranu je nutno říct, že vše záleží na tom, jak ke kroužkům přistupují rodiče. Buď jsou děti motivováni a vedeni k určité zodpovědnosti nebo je dětem nechávána možnost volby, jestli raději budou nadále sedět u počítače či se zúčastní kroužku. Ovšem i přes tyto problémy, které v rámci svých kroužků řeším bych si nedokázala představit, že bych kroužky přestala vést. Práce s dětmi mě naplňuje a nabíjí pozitivní energií a věřme, že to má smysl s dětmi pracovat a rozvíjet je i sami sebe. Doufám, že se s problémem docházky budeme setkávat čím dál méně, až se situace navrátí do starých kolejí