1) Jaké dvě informace v textech jste již dříve znali?
- Komunikativní situace – schéma
- v rámci studia jsem text již četla, a tak věta: „Někdo říká něco někomu nějak s nějakým účinkem.“ mi v hlavě zůstala.
2) Jaké dvě informace z textů jsou pro vás zcela nové?
- zcela nového pro mě nic nebylo. Připomněla jsem si komunikativní funkce pomocí příkladů.
3) Jaké tři informace z textů se vám budou hodit při tlumočení/překládání, a proč?
- Uvědomit si komunikační situaci ve které se nacházím a přizpůsobit svůj projev.
- Uvědomit si záměr sdělení a podle toho přizpůsobit projev. Záměr sdělení nemusí být v textu samotném, ale může být odhalen až v závěru. Při tlumočení to pak může působit nesmyslně nebo zmateně. Tlumočník musí občas číst mezi řádky.