- Obrázky zvířátek z básničky bych nejprve schovala po třídě. Přečetli bychom si básničku a ptala bych se dětí - kolik je zvuků (předškoláci), kolik je tedy zvířátek, které zvířátko hejká, kdáká, ... atd. Potom bych dětem řekla, že se nám zvířátka z básničky schovala po třídě. Po tom, co by děti našly všechna zvířátka bychom si opět zopakovali zvuky zvířátek - podle opravdových zvuků, puštěných na PC nebo CD.
- Pak bych s dětmi zvířátka našla v knihách a encyklopediích (v průběhu týdne bychom si o různých zvířátkách mohli číst různé příběhy a dále s nimi pracovat - například si příběhy zdramatizovat).
- Z encyklopedií a knih bychom se dozvěděli, kde zvířátka žijí a mohli bychom si je roztřídit podle toho jestli žijí na farmě, v lese ... a z kostiček si postavit prostředí, kde tato zvířátka žijí a která další zvířátka by tam s nimi mohly žít a jaký je rozdíl mezi prostředím, kde zvířátka žijí a jak jsou zvířátka svému prostředí přizpůsobena.
- Zařadila bych i výlety do lesa, k rybníku, na farmu ... atd. Dětem bych připomenula i výlety, na kterých jsme už byli dříve.
- Taky bych to propojila s hudební výchovou (například písnička Krávy, krávy, jak si vlastně povídáte), přidala bych i orffovy nástroje.
- Ještě bych propojila s VV - nakreslit zvířátka a přidat materiály ze kterých mají domečky, kde žijí (například ptáčci - hnízdo ze suché trávy nebo z klacíků)
- brát básničku jako motivaci k různým hrám a cvikům v TV
- práce s otázkou a odpovědí, přiřazování, sluchová analýza, počítání zvířátek, porovnání, orientace v prostoru, výrok, celek a jeho části
Bohatá didaktická struktura s přesahy, v textu je významné NĚKDO, bylo by vhodné na to navázat.