práce s textem

práce s textem

autor Magdaléna Hrušková -
Počet odpovědí: 1
  • Obrázky zvířátek z básničky bych nejprve schovala po třídě. Přečetli bychom si básničku a ptala bych se dětí - kolik je zvuků (předškoláci), kolik je tedy zvířátek, které zvířátko hejká, kdáká, ... atd. Potom bych dětem řekla, že se nám zvířátka z básničky schovala po třídě. Po tom, co by děti našly všechna zvířátka bychom si opět zopakovali zvuky zvířátek - podle opravdových zvuků, puštěných na PC nebo CD. 
  • Pak bych s dětmi zvířátka našla v knihách a encyklopediích (v průběhu týdne bychom si o různých zvířátkách mohli číst různé příběhy a dále s nimi pracovat - například si příběhy zdramatizovat).
  • Z encyklopedií a knih bychom se dozvěděli, kde zvířátka žijí a mohli bychom si je roztřídit podle toho jestli žijí na farmě, v lese ... a z kostiček si postavit prostředí, kde tato zvířátka žijí a která další zvířátka by tam s nimi mohly žít a jaký je rozdíl mezi prostředím, kde zvířátka žijí a jak jsou zvířátka svému prostředí přizpůsobena.
  • Zařadila bych i výlety do lesa, k rybníku, na farmu ... atd. Dětem bych připomenula i výlety, na kterých jsme už byli dříve.
  • Taky bych to propojila s hudební výchovou (například písnička Krávy, krávy, jak si vlastně povídáte), přidala bych i orffovy nástroje.
  • Ještě bych propojila s VV - nakreslit zvířátka a přidat materiály ze kterých mají domečky, kde žijí (například ptáčci - hnízdo ze suché trávy nebo z klacíků)
  • brát básničku jako motivaci k různým hrám a cvikům v TV
  • práce s otázkou a odpovědí, přiřazování, sluchová analýza, počítání zvířátek, porovnání, orientace v prostoru, výrok, celek a jeho části