Slabší než ostatní

Slabší než ostatní

autor Viktorie Němcová -
Počet odpovědí: 3

Ahoj,

tato situace se mi stala ještě předtím než tahle pandémie vypukla. Pomáhám trénovat děti v atletické klubu. Na starost tam máme přibližně 12 dětí od 6 do 11 let přibližně. Všechny děti se tak nějak znají. Hráli jsme hru na postřeh, kdy dvojice stojí na proti sobě, dají si kámen, nůžky, papír a kdo prohraje musí honit toho druhého a snažit se ho chytit. Celé hraje o postřehu a rychlosti. Děti jsem nechala, aby se do dvojic rozdělili jak chtějí. Samozřejmě všichni si vybrali své kamarády. Pak tam byli jeden kluk, který tam byl zřejmě nový a zbyl na něj jeden kluk. Vypadala přibližně ve stejném věku. Abych v nich trochu povzbudila soutěživost, řekla jsem, že kdo prohraje bude dělat 10 dřepů. Všechny to bavilo, před posledním kolem ke mně ten zmiňovaný nový kluk přiběhl se zaslzenýma očima. Lekla jsem se, že si něco udělal. Řekl, že nebyl schopný toho druhého chytit a začal brečet. Snažila jsem se ho uklidnit. Říkala jsem, že to nevadí, že to jendou zvládne. Snažila jsem se podpořit. Bohužel nebyl čas vyměnit dvojice. A možná to bude znít trošku zle, jsem v duchu věděla, že by nejspíše nikoho z  ostatních dětí taky nedohonil.

Máte pro mě radu jak se těmto věcem příště vyvarovat? Nebo jak se zachovat?

Napadlo mě, že celá tahle věc by se nestala, kdybych jim neřekla, že kdo prohraje bude mít "trest". Na druhou stranu děti si musí uvěmit, že vždycky nevyhrají a že vždy bude někdo lepší.

Děkuji za odpovědi

Viky

V odpovědi na Viktorie Němcová

Re: Slabší než ostatní

autor Kamila Blažková -

Ahoj, 

myslím, že ne všem dětem vždy jde všechno. Proto se u dětí, kterým se něco takto nepovede vždycky snažím najít to, co zrovna jim jde a to do tréninku také zařadit. Také mám zkušenost, že velice pomůže, když je podpoří ostatní děti ve skupině.

Doufám, že se tvůj problém vyřeší :)

Kamča 

 

 

V odpovědi na Viktorie Němcová

Re: Slabší než ostatní

autor Michaela Lávičková -

Dobrý den,

 

souhlasím s vaší kolegyní. A vždycky se nejde v dané skupince slabší dítě, zase nadruhou stranu, když to porovnám třeba podle tancování, které vedu, tak ty děti to vidí a ví přesně v čem se chtějí zlepšit a motivuje je to, že v tom chtějí být taky dobří nebo zvládnout daný cvik. Bohužel jsou děti, kteřím ne všechno jde a chodí na kroužek, ve kterém nevynikají, ale chtěly by a i přes svoje síly na to nestačí a pak už jsou z toho psychicky unavený. Je dobré toto vypozorovat a chválit vždycky děti po každém trénink a říct zpětnou vazbu.

U mě na tancování se dělo tohle hodně v jedné skupince, a po vypozorování jsem to začala řešit. To dítě třeba nechtělo dělat daný cvik, protože mu to nešlo, takže jsem mu vysvětlila, že ne všechno jde hned a chce to čas, tedy jsem to zkusila s ním a dala jsem mu psychickou, ale i fyzickou podporu. Začala jsem si všímat i maličkostí, že jsem ho pochválila za správné držení těla, špiček a tak, samozřejmě jsem chválila více dětí a ne jen to jedno.

Jsou děti, které potřebují více pochvaly, aby je to motivovalo.

 

S pozdravem

 

Michaela Lávičková

V odpovědi na Viktorie Němcová

Re: Slabší než ostatní

autor Michaela Kracíková -

Ahojky,


já mám podobného chlapce ve své 1. třídě. Je to nadaný chlapec, který zvládá absolutně všechno kromě sportu a jakékoliv spolupráce s někým. Na tělocviku mám spojený 1. a 2. ročník a dá se říct, že jsou celkem všichni velmi sportovně nadšeni až na tohoto jedince. Rádi se hecují a milují různé závody dvojic nebo družstev. Prvňáci to dost rychle odkoukali od druháků, které jsem měla už loni. Byli na to zvyklí a uměli přijmout prohru.

Tenhle chlapec však nesnesl ani to, že by byl na druhém místě. Téměř každý začátek hodiny probrečel s tím, že už dopředu ví, že určitě prohraje. Po sáhodlouhém vysvětlování, že každému jde něco jiného, jsem se prostě rozhodla, že budu jeho chování ignorovat. A ejhle, chlapec rychle pochopil, že řvaním nic nezmůže a začal se více snažit a dokonce na sobě pozoroval změny, kterými se pyšnil. 

Nikdy jsem jim tedy neříkala, co se stane, když někdo prohraje, ale nastavila jsem to opačně. Jedinec nebo tým, který zvítězí si bude moci vybrat jakoukoliv pohybovou nebo míčovou hru, kterou si zahrajeme. Celkem fungovalo i to, že budou předcvičovat rozcvičku - to je taky hodně baví.