Dobrý den,
Já jsem zde ještě žádné příspěvky neuveřejnila, ale myslím, že nyní je již načase, nyní již mám ze své praxe závěry, které by stály za to uveřejnit.
Od října vedu dva kroužky pro děti (od první do páté třídy) na ZŠ Školní v Braníku. Konkrétně kroužek Malého kuchtíka a Moderních tanců.
Je to má první zkušenost s vedením kroužků pro děti a chvílemi je to pro mě dost náročné.
Konkrétně v kroužku Moderních tanců jsem si zpočátku sama nejspíš špatně nastavila pravidla. Hned první hodinu jsme hráli s dětmi hry a vítěz byl odměněn bonbonem. Od té doby děti chtějí hrát jen takové hry, u kterých je na konci čeká nějaká odměna. Nechtějí se tedy zúčastnit her bez odměn a nyní už ani tancovat, protože ani za to nedostávají odměnu v podobě bonbonu.
Mrzí mě, že se děti nechtějí aktivit účastnit pro aktivitu samotnou, ale potřebují motivaci v podobě odměny.
Co myslíte vy? Může způsob odměn fungovat nebo je taková představa zcela nereálná?
Dekuji za vaše názory a komentáře.
Klára Košacká