- Papír, dekompozice a číslo v roli počtu
Dítě nakreslí obrázek. Učitelka či dítě samo na papír vyznačí několik čar, podle kterých dítě pak obrázek rozstřihne a vzniknou jakoby puzzle. Rozstříhané papíry zamícháme a dítě je znovu poskládá. Děti se pak mezi sebou můžou střídat a navzájem svoje výtvory skládat. Nakonec si děti poskládají své obrázky a nalepí je na papír.
- Provázek, poměřování a celek a části
Děti rozdělíme do skupinek a každá skupinka dostane stejný počet kostek, ale každá z jiné stavebnice. Některá dostane kostky z lega, jiná z dupla, jiná dřevěné kostky apod. dle vybavení třídy. Děti postaví z kostek komín a pomocí provázku ho změří. Společně pak velikosti komínů a délky provázků porovnáme.
- Korálky, konfigurace a komparace
Každé dítě dostane mističku s barevnými korálky a provázek s uzlíkem na konci. Učitelka diktuje barevný diktát a děti hledají odpovídající korálky a navlíkají podle učitelčiných instrukcí. Na konci učitelka položí svůj vzorový navlečený provázek a děti porovnají se svými provázky, jestli navlékly stejně.
- Nákladní auto, zaplňování prostoru a trasa, směr
Venku na zahradě dětem vyznačíme trasu, po které pojede nákladní auto pro náklad pomocí šipek, provázku apod. Na startu budou mít děti prázdný kyblík, v cíli bude kyblík s vodou. Dítě vyjede s náklaďákem do cíle, tam nabere kelímek s vodu, položí ho na náklaďák a snaží se jet zpět do startu, aniž by vodu vylilo. Cílem hry není přepravit vodu co nejrychleji, ale snaha o nevylití kelímků.
- Kostky, kompozice a možnosti
Děti dostanou několik kostek a mají za úkol postavit stavbu dle plánku, obrázku, který dostanou. Z obrázku 2D tedy musí postavit 3D.
Děti udělají dvojice. Jedno dítě si postaví stavbu z určitého počtu kostek (počet závislý na věku dítěte, starší děti víc kostek), druhé dítě se stejným počtem kostek sedí zády. První dítě druhému postupně diktuje, jak má stavbu postavit, aby byla stejná, jako ta jeho. Nakonec porovnají, jestli se trefily a prohodí si role.