Úkol č.2

Úkol č.2

autor Terezie Nosková -
Počet odpovědí: 3
V odpovědi na Terezie Nosková

Re: Úkol č.2

autor Michaela Kaslová -

Pěkné, oceňuji formulaci cíle, z pohledu matematikyje jich však víc. Uvažujte, co vše jednotlivé aktivity rozvíjejí. POkud si nejste jista, můžete mi to poslat ke komentáři.

V odpovědi na Terezie Nosková

Re: Úkol č.2

autor Michaela Kaslová -

Ad 1) Je diskutabilní, zda jde o dekompozici, když jsou dílky skládanky již vytvořené. Z formulace úkolu neplyne, že by dítě provádělo dekompozici celku. Pro dítě v předškolním věku (viz seminář v ZS) spíš chápou vztah části a celek u dekompozice kompaktních celků.

 

Ad 2) ZMĚŘIT DÉLKU JABLÍČKA NELZE!!!!

mATEMATICKY JE AKTIVITA ZNAČNĚ PROBLEMATICKÁ.

Ad 3) Kde jsou KONFIGURACE?

Ad 4) Zaplňování prostoru jako úvod, ale ne v plném slova smyslu, předměty kulovitého tvaru nezaplníte prostor.

Ad 5) Nápad pěkný, jen ta matematika; jak může mít domeček tvar kruhu, nevýše podstavu,  ale to byste musela formulovat zadání jinak, pozor na slovo půdorys v komunikaci s dítětem nepoužijeme.

  

V odpovědi na Michaela Kaslová

Re: Úprava úkolu

autor Terezie Nosková -

1.úkol – papír, dekompozice a číslo v roli počtu

Kvůli nesplněnému zadání - dekompozice - jsem zadání přepracovala: Děti si sednou kolem stolečku a každý dostane papír, na kterém jsou namalované květy, které mají různě barevné okvětní lístky (celkem 4 barvy – žlutá, zelená, modrá, červená). Jejich úkolem je papír roztrhat tak, aby od sebe jednotlivé květy oddělily. Vznikne jim hromádka menších papírků a na každém z útržků bude jeden květ. Jejich úkolem je poté roztřídit květy tak, aby na každé hromádce byla pouze 1 barva – celkem 4 hromádky. Děti spočítají, kolik je žlutých, modrých, zelených a červených květů a poté kterých je nejvíc a kterých je nejméně.

 

2.úkol – provázek, poměřování a celek a jeho části

Děti dostanou barevné, papírové čtverce a jejich úkolem je změřit délku čtverce a poměřit pomocí provázku, kolikrát se menší čtverce ,,vejdou” do těch větších. Poté děti poskládají všechny čtverce tak, aby vznikl jeden velký čtverec, který bude složený z několika menších.

 

3.úkol – korálky, konfigurace a komparace

Děti dostanou k dispozici korálky, které jsou různě velké a mají 3 různé barvy (červená, zelená a modrá) a rozdělí se do dvojic. Úkolem jednoho dítěte z dvojice je navléknout na provázek libovolným způsobem korálky, jak se mu to líbí, druhé dítě vyčkává. Poté dítě navlečené korálky drží tak, aby je ten druhý z dvojice neviděl a postupně popisuje, jaké korálky navlíkal. Úkolem druhého dítěte je navléct korálky podle instrukcí. Poté dají provázku vedle sebe a porovnají, jestli se shodují jejich výtvory. Případně odhalí a opraví chyby. 

 

4.úkol – nákladní auto, zaplňování prostoru a trasa, směr

Úkolem dětí je projet nákladním autem, které veze kostky mezi kužely, aby na konci cesty kostky z auta vyndaly a poskládaly je do krabice. Směr, jakým mají nákladní auta jet, je určen papírovými šipkami. Při každém otočení, kdy se auto vrací pro další kostky se střídají děti. Cílem je naplnit krabici až po okraj.

 

5.úkol – kostky, kompozice a možnosti

Děti mají za úkol poskládat z kostek domeček, do kterého se vejde 6 gumových zvířátek. Domeček postaví ve tvaru obdélníku nebo čtverce. Je pouze na nich, kterou variantu si zvolí. Důležité je, aby se do domečku vešlo všech šest zvířátek.