Předškoláci

Předškoláci

autor Natalie Brlicová -
Počet odpovědí: 2

V článku je krásně popsán pohled, jak se vytváří pouto s přírodou již v raném dětství. Jak je důležité být s dětmi venku, navštěvovat lesy a nechat děti objevovat. Příroda dává možnost předškolákům pohybovat se tak, jak jim to hřiště neumožní...“ to víc mě mrzí, když vidím, jak to například u nás v mateřské škole, kde pracuji, vypadá. Souhlasím s tím, že příroda dává obrovské možnosti předškolákům, ale na druhé straně tady jsou rodiče, kvůli kterým jejich potomci o tyto možnosti přichází. Děti z města častokrát opravdovou přírodu ani nemohou poznat. Pokud je necháme pobíhat v blátě, přeskakovat kaluže, tak se na nás hned odpoledne rodiče zlobí, že jejich děti mají špinavé oblečení. Některé děti s nástupem do mateřské školy poprvé poznávají opravdový les, jelikož nikdy v žádném nebyly. Učí se chodit dál, než od auta ke dveřím, či poznávají, že jsou vlastně i zábavnější hry než jen ty, co mají doma na počítači či tabletu. Mnoho dětí se teprve v mateřské škole učí, že odpadky patří do koše a nemohou je nechávat tam, kde chtějí. Rozhodně ale nechci generalizovat, takové nejsou všechny děti, ale smutné je, že jich je čím dál více. 

 

V odpovědi na Natalie Brlicová

Re: Předškoláci

autor Jana Kűhnelová -

Ano, s tímto článkem rozhodně souhlasím. Žiji na vesnici a od mala jsem neustále venku. Když jsem chodila do mateřské školy, tak jsme nedělali žádné metodické listy, jak vypadají stromy, brouci apod. Šli jsme do lese a tam jsme vše zkoumali. Nyní pracuji na základní škole ve městě a většina dětí do školy jezdí autem. Nevědí jak vypadají nějaká zvířata, stromy, květiny apod. Máme moderní technologickou dobu, která je ve spoustě věcech skvělá a ulehčuje nám život, ale na druhou stranu je to velký škůdce. Rodiče často sedí u technologií místo věnování se dětem. Je jednodušší dítěti půjčit tablet nebo mu pustit pohádku, než si prohlížet knihu nebo jít do lesa. 

V odpovědi na Jana Kűhnelová

Re: Předškoláci

autor Kateřina Machovcová -

Milé kolegyně, moc pěkné postřehy, ale pozor na ta zjednodušení (dnešní doba, dnešní rodiče). To vám jako pedagožkám nepomůže :-) Spíš doporučuji si říct: toto vnímá jako problém, co s tím můžu udělat? (Co dětem nabídnu, jaká dvířka otevřu? Strhnu i rodiče?)