Globální enviromentální problémy pro školáky

Globální enviromentální problémy pro školáky

autor Lucie Krejčí -
Počet odpovědí: 2

Naopak globální environmentální problémy jsou pro školáky na prvním stupni nejen obtížně pochopitelné, ale také citově ohrožující. Odborníci varují před prezentováním environmentálních katastrof v příliš mladém věku, neboť v dítěti může vyvolat skrytou, avšak velmi nebezpečnou úzkost a pocity bezmoci. V zahraničí se v této souvislosti propaguje didaktické heslo: „žádné tragédie před čtvrtou třídou“.

U tohoto zjištění zastávám názor, že zároveň není cesta dělat, že to téma neexistuje. Děti se informace z médií stejně dozvídají, nejde je před nimi uchránit, takže, když s nimi o tom nebudeme mluvit, budou zbytečně vystrašené.

V odpovědi na Lucie Krejčí

Re: Globální enviromentální problémy pro školáky

autor Marta Muchová -

Souhlasím, že zatěžovat předškolní děti či děti mladšího školního věku globálními environmentálními problémy nemá velký význam. Tato problematika by pro ně byla i v jejich věku obtížně pochopitelná.

Avšak základy environmentální výchovy, které tvoří podstatu pro předcházení globálních problémů jsou velmi důležité a měly by patřit ke vzdělávání již od raného dětství. 

V odpovědi na Lucie Krejčí

Re: Globální enviromentální problémy pro školáky

autor Kristýna Svobodová -

S uvedeným názorem si dovolím souhlasit, žáci na prvním stupni by neměli být zatěžováni environmentálními katastrofami, avšak naprostá izolace také není správná cesta.