matematika úkol 2.

matematika úkol 2.

autor Markéta Koubská -
Počet odpovědí: 1
V odpovědi na Markéta Koubská

Re: matematika úkol 2.

autor Michaela Kaslová -

Ad 1) Nějak z toho vypadlo číslo. Šlo by porovnat počty barevných met. Z popisu není jasné,  jak děti budou "kruhy vystřihovat; budou je mít předkreslené, nebo půjdou na to redukcí čtverce přeloženého na osminy, nebo ....? Aby to bylo technicky reálné.

Pokud to bude jen tak, rozhodně bych nemluvila o kruhu, ale barevném puntíku, nebo metě.

Něco vystřihnout neznamená dekompozici v plném rozsahu: to by si dítě muselo uvědomovat, že mělo celek a stříháním vznikly nějaké díly, ale zde je dítě zaměřeno jen na metu a zbytek ho nezajímá; aktivita stojí na principu dekompozice, ale ... (podobně jako výběr není třídění, dokud ....). To jsem probirali v zimním semestru.

 

Ad 2) POZOR, samo o sobě "kratší provázek" neexistuje, ale kratší než co ..., delší než co. Z výchovného hlediska bych rozporovala, že děti něco ustřihnout a pak nás zajímá, zda je ten provázek delší, než je ten můj, než ..., což může cítit jako selhání. Smysl by dávalo, kdybyste řekla, : KAždý si mohl ustřihnout provázek, jak chtěl dlouhý. Teď se podíváme, na co by ho mohl použít. NEBO: To by byla velká náhoda, kdyby se tu našly dva stejně dlouhé provázky. Zkuste je mezi sebou porovnat. Když je najdete, tak nám je pojďte ukázat. ...Opravdu jsou stejně dlouhé? Jak nás o tom přesvědčíte?

Ad 3) VYpadly z toho KONFIGURACE.

Ad 4)  To vypadá pěkně. Vaše hra nabízí dvojí pohled na práci se směrem. Auto je v rohu koberce. Já se ptám: kde je škola, kterým směrem? Děti ukáží směr. Já se podivím, ale to tam takto rovnou nemohu dojet, Sice vím, kterým je to směrem, ale musím po cestě. POraďte mi. V tento moment cestu podkládáme z určité uspořádané entice směrů, které jsou určeny vždy od jedné křižovatky (dílčího orientačního bodu) ke druhé, až se dostaneme k cíli. Bylo by možné uvažovat i alternace pro případ objížďky, rekonstrukce.

Ad 5a) tam moc o vědomou kompozici nejde, dítě má ideu vrstvení jedné kostky na druhou - čím výš, tím líp a proces kompozice jde trochu mimo ně, na rozdíl od druhé aktivity.