Využití básničky v praxi

Využití básničky v praxi

by Martina Kábrtová -
Number of replies: 1

Aktivita: Nejprve bychom si s dětmi básničku společně přečetli a seznámili se s ní. Každý zvuk v knížce bychom probrali a zjistily kdo tento zvuk dělá. Každému dítěti bych poté určila jedno zvíře z knížky, které by musel zvukově napodobit. Když by přesný počet neseděl, může být několik dvojic. Výsledek by tedy vypadal takto.

Paní učitelka: Co říkají zvířátka,

víme jenom v pohádkách.

Někdo kejhá (dítě (Pepík) napodobující husu „gagagaga“)

Někdo kdáká (dítě (Janička) napodobující slepičku „kokokoko dák“)

Atd.

Na závěr se pokusíme společně spočítat, kolik zvuků a zvířátek se vlastně v textu objevilo a kolik jsme se toho dozvěděli.

 

Cílem je seznámit děti se světem zvířat, rozvíjet interaktivní a komunikativní dovednosti (verbální i neverbální), vytvořit základy pro práci s informacemi, rozvíjení řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (například, výslovnost), rozvíjení a užívání všech smyslů.