Aktivita 1: Pro zažití básničky bych nejprve po třídě rozmístila obrázky jednotlivých zvířat a míst, kde žijí. Během čtení děti musí vždycky najít obrázek se správným zvířetem, společně si pak zvíře a zvuk ještě předvedeme a určíme, kde takové zvíře může žít.
Cíl: Orientace v prostoru, třídění a uvažování o možnostech (někdo řekne, že chrochtá prase ze statku, ale jiný, že to je kanec v lese.)
Aktivita 2: Měla bych skupinu 16 dětí, rozdělila bych je do menších skupinek po 4 a každá skupina by dostala papír. Instrukce by byly takové, že budu číst pohádku o řeči zvířat a jejich úkolem je, aby na papír postupně zaznamenávaly, o jaká zvířata jde. Je jen na nich, jestli si budou dělat zjednodušené značky, pásmo obrázků apod. Aby měly děti trochu času, při čtení bych každý zvuk pustila. Po prvním čtení by proběhla kontrola odpovědí a zkusily by to ještě jednou. Důležitá věc k pozorování, jestli zkusí jinou taktiku např.: někdo bude dělat znaky, jiný diktovat, další pamatovat a poslední kontrolovat nebo jestli se jim osvědčila původní a udělají to tedy stejně.
Cíl: Zjistit, jak děti dokážou poslouchat a pracovat zároveň. Procvičování grafického záznamu. Práce ve skupině. Taktika a porovnání zápisu po druhém čtení.