Práce s textem

Práce s textem

autor Lucie Pavlíková -
Počet odpovědí: 1

1) Text bych využila v souvislosti s dramatickou činností, která pomůže v pozorumění textu. Nejprve bychom si přečetli básničku, a děti by měly za úkol přemýšlet nad pohybem, který odpovídá zvukům znázorňující zvířata v básničce. Dále bychom postupovali formou dialogu. Učitelka řekne "Někdo kejhá.." a děti reagují danou dramatizací. 

Následně můžeme pracovat s paměťovou reprodukcí. Poté, co si básničku prožily a plně rozumí textu, se zkusíme zeptat, jaká všechna zvířata se v básničce objevovala. Každé dítě nemusí odpovídat slovně, ale může ji například nakreslit nebo poskládat z kostiček (kompletace – celek a jeho části).

2) Dále bychom mohli využít text jako práci s kvantifikovanými výroky. (Předpokládejme, že jsme si už dětmi vysvětlili, jaké zvuky patří ke konkrétním zvířatům). Navodíme situaci, že máme spousta zvířátek, která se ztratila a nevědí, kam patří. Poté doplníme básničku následovně: "Někdo kejhá" – děti mají za úkol vymyslet, kde by ta husa, která kejhá, mohla být (na dvoře, na pastvě).Nakonec si společně s dětmi vytvoříme výrok: "Někdo kejhá na našem dvoře".