Rozmanitá skupina

Rozmanitá skupina

autor Kamila Blažková -
Počet odpovědí: 3

Ahoj,

vedu kroužek flétny na základní škole, kde mám děti od 1. do 3. třídy. Všichni byli uvedeni jako úplní začátečníci. V průběhu kroužku si ale dvě maminky trvaly na tom, že jejich dcery nejsou začátečnice, ale pokročilé, a proto jim byly předány nové pokročilejší učebnice. Proto teď mám na učení skupinku dětí, kde 3 dívky mají začátečnickou učebnici a 3 mají učebnici pro pokročilejší. Další problém je v tom, že ty 3 "pokročilejší" dívky nemají ještě úplně dobře zafixovanou látku, která je v učebnici pro začátečníky. Proto je problém jim třeba na chvíli zadat nějakou samostatnou práci a mezitím se věnovat začátečníkům a potom naopak. Snažím se většinu aktivit lekce zaměřit tak, abychom je mohly plnit všechny společně. Jakmile přijde na hraní z not, musím dívky samozřejmě oddělit. 

Jak vhodně zabavit všechny? Jak upevnit začátečnické znalosti dívkám, ketré jsou pokročilejší (aby přitom neměly pocit, že jim dávám práci začátečníků a ne pokročilých) a přitom je stále posouvat dál?

Budu ráda za všechny nápady a názory, které mě mohou přinejmenším inspirovat!

Děkuji

Kamča

V odpovědi na Kamila Blažková

Re: Rozmanitá skupina

autor Lucie Mazourová -

Ahoj, 

přemýšlela jsem nad tvým problémem a napadá mě jedině tato věc. Co zkusit vymyslet nějaké hry na teorii? (napadá mě nějaká tajenka, či přiřazování jedné věci ke druhé,.. určitě by tě napadlo ještě něco dalšího.) Kde uplatníš jak látku pro začátečníky, tak látku pro pokročilé. Podle mě by to děti bavilo a jako odměnou by za to mohly být určité "body", které by dostaly vždy za to, když by odpoví správně - 1 správná odpověď = 1 bod, to samé by mohlo být, když by odpověděly špatně - 1 špatná odpověď = 1 bod dolu. Myslím si, že děti, které jsou "pokročilejší" budou mít určitou motivaci a tím pádem se doučí danou látku pro začátečníky a ti, kteří jsou "začátečníci" zase budou mít motivaci učit se něco nového a budou taky spokojené.

Snad jsem ti alespoň trochu pomohla a pochopíš, jak jsem to myslela.

Hodně štěstí!

Lucka

V odpovědi na Kamila Blažková

Re: Rozmanitá skupina

autor Laura Mayerová -

Ahoj,

také vedu kroužek flétny, ve kterém mám dokonce tři úrovně dětí. Proto vím, jak je to složité s organizací. 

Já to dělám tak, že hodně spolupracujeme. Když se věnuji jedné skupině, druhá dohlíží na jinou, apod. Ovšem v tvém případě je to složitější, když pokročilejší nezvládají svou látku. 

Zkusila bych zavést domácí úkoly. Pokud maminky chtěly, aby jejich děti byly v lepší skupině, tak ať si doma vyzkoušejí a ověří, jak jim to jde. Na hodině bych poté zkusila zavést nějaké pracovní listy, ve kterých otestují své znalosti. Já mám pracovní listy pod které přidávám omalovánku. Takže když hraji se začátečníky a pokročilejší mají pracovat na nějakém úkolu z teorie, obrázek je většinou motivuje k tomu, aby se nad tím opravdu zamysleli, protože za správné odpovědi si mohou obrázek vymalovat.

 

Věřím, že s touto situací si poradíš a budu držet palce. 

Laura