Kognitivní cíl: Fonetika ruštiny

Kognitivní cíl: Fonetika ruštiny

autor Jakub Konečný -
Počet odpovědí: 1

Protože jsem bohužel nezvládl splnit úkol na poslední setkání, nevracím se k cíli, ale navrhuji jej (s přihlédnutím k výsledkům skupinové práce) nově.

 

Cíl 1 – Dílčí cíl jednoho bloku (přednáška, seminář) předmětu Fonetika RJ II

Po absolvování přednášky a následném procvičení na semináři student na základě poslechu:

  1. rozdělí text na řečové takty,
  2. v každém taktu vyznačí centrum intonační konstrukce a uvede druh.

 

Cíl 2 – Navazuje na Cíl 1 téhož předmětu, týká se následujícího bloku výuky, využívá se dříve osvojených dovedností, dochází k aplikaci a návrhu vlastního řešení.

Student:

  1. vyznačí v textu místa pauzy,
  2. rozdělí text na řečové takty,
  3. v každém taktu určí centrum intonační konstrukce a uvede její druh,
  4. vysvětlí svůj návrh intonační charakteristiky textu,
  5. přečte text foneticky správně s důrazem na odpovídající realizaci intonace.

 

Kritéria pro hodnocení:

Cíl 1:

A) Označené řečové takty: I) jsou zcela dle vzoru; II) v návrhu je maximálně 15 % odlišných taktů; III) v návrhu je více jak 15 % taktů určeno odlišně od vzoru

B) Centrum intonačních konstrukcí: I) je určeno zcela dle vzoru ve všech taktech; II) v návrhu je maximálně 15 % odlišností oproti vzoru; III) v návrhu je více jak 15 % odlišností oproti vzoru

C) Typ intonační konstrukce: I) je určeno zcela dle vzoru ve všech taktech; II) v návrhu je maximálně 15 % odchylek oproti vzoru; III) v návrhu je více jak 15 % odchylek oproti vzoru

 

Analogicky by mohla být formulována kritéria pro druhý cíl, kde je samozřejmě tím nejdůležitějším bodem č. 5 - tedy bych se asi při hodnocení zaměřil primárně na tento bod.

V odpovědi na Jakub Konečný

Re: Kognitivní cíl: Fonetika ruštiny

autor Petra Vallin -

Ahoj Kubo, zní to dost lingvisticky:), ale kritéria se mi zdají naformulována skvěle. Je pro mě jako studenta jasně čitelné, jak je třeba to udělat, abys mi dal jedničku.