Student/ka po absolvování kurzu Náslechové praxe identifikuje a správně pojmenuje všechny metody výuky, které učitel využil v hospitované hodině. Na základě průběhu sledované hodiny zhodnotí efektivitu využití identifikovaných metod a navrhne možné alterace.
Pro účely vyhodnocení naplnění cíle jsem svůj komplexní cíl rozdělil na dvě části. K ověření dosažení tohoto cíle je zapotřebí využívat již dobře známý záznam, který analyzoval panel odborníků, a který byl již využit i se studenty. K dispozici je vypracovaný rozbor hodiny dle metodiky 3A, a je tedy precizně anotovaná a analyzovaná hodina s bohatým alteračním doplněním.
První část cíle je vzhledem k přesné normě jasná. Ve fázi analýzy by měli studenti identifikovat klíčové části sledované hodiny a zhodnotit je z hledisk efektivity do úrovně výuky: selhávající, nerozvinuté, podnětné a rozvíjející. U poslední části hodnocení je opodstatněné domnívat se, že většina bude podobná již navrženým alteracím ve vzorové 3A analýze. V ostatních případech je vše na posouzení pedagogem.