K ověřování naplnění cílů

K ověřování naplnění cílů

autor Martin Rusek -
Počet odpovědí: 1

Student/ka po absolvování kurzu Náslechové praxe identifikuje a správně pojmenuje všechny metody výuky, které učitel využil v hospitované hodině. Na základě průběhu sledované hodiny zhodnotí efektivitu využití identifikovaných metod a navrhne možné alterace.

Pro účely vyhodnocení naplnění cíle jsem svůj komplexní cíl rozdělil na dvě části. K ověření dosažení tohoto cíle je zapotřebí využívat již dobře známý záznam, který analyzoval panel odborníků, a který byl již využit i se studenty.  K dispozici je vypracovaný rozbor hodiny dle metodiky 3A, a je tedy precizně anotovaná a analyzovaná hodina s bohatým alteračním doplněním.

První část cíle je vzhledem k přesné normě jasná. Ve fázi analýzy by měli studenti identifikovat klíčové části sledované hodiny a zhodnotit je z hledisk efektivity do úrovně výuky: selhávající, nerozvinuté, podnětné a rozvíjející. U poslední části hodnocení je opodstatněné domnívat se, že většina bude podobná již navrženým alteracím ve vzorové 3A analýze. V ostatních případech je vše na posouzení pedagogem.

 

V odpovědi na Martin Rusek

Re: K ověřování naplnění cílů

autor Petra Vallin -

Ahoj Martine, koukám se na to očima studenta, čtu to popáté a stále více se v tom ztrácím. Nechápu, jak přesně mám úkol udělat, abys ho hodnotil nejlepší známkou. Asi by mi pomohlo, kdybys mi napsal několik jasných kritérií, která by mi to ujasnila (Nejlepší známku dostaneš, když...).