Topic outline

  • Základní informace

    Kurz seznamuje studenty s pojmy kreativita a kreativní myšlení, jejich koncepty a nástroji pro jejich rozvoj. Prostřednictvím přednášek, případových studií, diskusí s hosty a studia literatury získají absolventi základní přehled o využití kreativního myšlení nejen v marketingu a managementu.

  • Literatura

  • Téma I: Kreativita

    Co je to kreativita a co znamená být kreativní? Jak byla vnímána a co znamenala kreativita v průběhu dějin? Co znamená dnes, je důležitá a proč je v životopise každý „kreativní“?

  • Téma II: Tvůrčí proces a metody rozvoje kreativního myšlení

    Co je to tvůrčí proces? Jak podpořit kreativní myšlení? Existují techniky a metody rozvoje kreativity? Co to je flow? 

  • Téma III: Kreativita a její hodnota

    Jaká je hodnota kreativity? Jakou roli hraje a proč je kreativita důležitá v marketingové komunikaci? Přednáška Josefa Havelky.

  • Téma V: Tvůrčí řízení a kreativní týmy

    Jaký vztah má kreativita a kreativní myšlení k vedení lidí a podniků? Co znamená kreativní vedení a kreativní tým? Co to je fixed a growth mindest?

  • Hosté a případové studie

    Nedílnou součástí kurzu je vedle přednášek a studia literatury také setkávání se s předními osobnostmi marketingu, médií a dalších oborů, které budou s posluchači kurzu sdílet své zkušenosti, případové studie a zejména svůj specifický pohled a přístup k tématu kreativity.