Osnova sekce

  • Prostudujte si kapitolu z publikace Praktická fonetika ruského jazyka pro budoucí učitele věnovanou základním otázkám didaktiky fonetiky. Definice fonetické gramotnosti byla od doby vydání této publikace rozšířena - porovnejte původní znění (zde, r. 2015) a rozšířené znění (minulý blok, prezentace, 2017) a zkuste se zamyslet nad důvody, které mohly vést k této úpravě (stručně je formulujte v úkolu 1). Zaměřte se na základní popis dvou přístupů - explicitní a implicitní i na možná zadání pro utváření FG.

    • Prostudujte si kapitoly o výuce fonetiky z didaktik ruštiny jako cizího jazyka (ruských i české). Z publikace Krjučkovové se jedná pouze o kapitolu VI, z ostatních publikací je k dispozici pouze příslušná část.

      Termín: do 1.12.

    • Na základě studia podkladů z vybraných didaktik RJ proveďte syntézu hlavních myšlenek a poznatků a vytvořte konspekt (max. 4 normostrany) s uvedením základních a nejdůležitějších poznatků (tj. vytvořte syntetizující velmi stručnou didaktiku fonetiky).

      Termín: 1.12.