Section outline

  • V rámci semináře se pokusíme společně sledovat, jak o  herectví uvažoval  Otomar Krejča, režisér  cíleně experimentující s možnostmi hereckého výrazu tzv. psychologické školy.  Pozornost bude věnována  jak  Krejčovým obecným náhledům na herectví, tak též  jeho  interpretacím situací a připomínkám, dávaným hercům v konkrétních  inscenacích Čechovových, rsp. Topolových  her.

    Studijní materiál:

    • Otomar Krejča. Divadlo jsou herci. AMU, Praha 2011. (vybrané kapitoly)
    • Z Krejčových režijních poznámek a doporučení hercům při zkouškách na Hodinu lásky. In: Josef Topol a Divadlo za branou. Čs. spisovatel, Praha 1993.

    Studijní texty budou nejpozději dva týdny před příslušným seminářem umístěny na moodlu předmětu, aby je všichni mohli prostudovat.

    Texty je potřeba mít na semináři k dispozici.