Rozvoj počáteční písařské gramotnosti
Osnova sekce
-
Úkol se váže k okruhu SZZ, který je vymezen klíčovými slovy: počáteční písařská gramotnost; psaní leváků; vázané a nevázané
písmo; alternativní metody výuky psaní, inovace a variability; současná koncepce rozvoje počáteční písařské dovednostiZpracujte podrobný scénář výukové jednotky (část hodiny, hodina, výukový blok), která zahrnuje nácvik nového psacího tvaru zvoleného písmene z hlediska a) přípravy na psaní, b) hygienických návyků c) realizace vlastního psaní d) hodnocení písařského výkonu.
Zahrnete všechny kroky a), b) , c) i d)
B. Výukovou jednotku zrealizujte.
C. V komentáři:
- Proveďte reflexi realizace této výukové jednotky.
- Popište znaky písma. Odůvodněte jejich použití.
- Uveďte pozitiva a rizika nácviku písařské dovednosti obecně. Následovně konkretizujte s uvedením příkladů z realizace hodiny: Ukázala se jmenovaná pozitiva a rizika při realizaci? Jaké další výhody a nevýhody se ukázaly? Jak bylo/bude potřeba v budoucnu reagovat? V čem chcete pokračovat? Co byste příště udělal/a jinak a proč atd.
- Jaký byl cíl výukového bloku?