Rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti
Osnova sekce
-
Úkol se váže k okruhu SZZ, který je vymezen klíčovými slovy: čtenářská gramotnost; pregramotnost a počáteční čtenářská gramotnost; zahraniční výzkumy čtenářské gramotnosti; metody rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti; inovace a variabilita ve školním rozvoji počáteční čtenářské gramotnosti; cíle, obsah a hodnocení rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti
1. Zpracujte podrobný scénář výukové jednotky (část hodiny, hodina, výukový blok), která zahrnuje užití metody a) analyticko-syntetické, b) genetické, c) inovativní.
Volíte buď a), nebo b) , nebo c)
2. Výukovou jednotku zrealizujte.
3. V komentáři:
- Proveďte reflexi realizace této výukové jednotky.
- Popište znaky zvolené metody (využijte pojmů z vámi zvolené klasifikace výukových metod).
- Uveďte pozitiva a rizika použití této metody obecně. Následovně konkretizujte s uvedením příkladů z realizace hodiny: Ukázala se jmenovaná pozitiva a rizika při realizaci? Jaké další výhody a nevýhody užití této metody se ukázaly? Jak bylo/bude potřeba v budoucnu reagovat? V čem chcete pokračovat? Co byste příště udělal/a jinak a proč atd.
- Jaký byl cíl výukového bloku? Je s ním použití dané metody v souladu?