Rozvoj přírodovědné gramotnosti v primární škole
Osnova sekce
-
Doložte formou přípravy na badatelsky orientovanou výuku v přírodovědě nebo přírodovědné části prvouky vaši dovednost plánovat badatelsky orientovanou výuku a porozumět jejímu využití a začlenění do výuky.
Jako součást navržené badatelské aktivity vytvořte pracovní list a navrhněte možnosti jeho využití a hodnocení v rámci rozvoje přírodovědné gramotnosti.
V přípravě uveďte/doložte
- výukové cíle z oblasti VO ČJS v rámci rozvoje přírodovědné gramotnosti
- konkrétní výukové cíle pro navržený úkol v rámci badatelského vzdělávání na 1. stupni ZŠ
- metody a formy výuky využité v rámci navržené badatelské aktivity
- možnosti využití navržené badatelské aktivity a korespondujícího pracovního listu ve výuce prvouky a přírodovědy, v rámci rozvoje přírodovědné gramotnosti
- způsoby hodnocení výsledků navržené badatelské aktivity a pracovního listu
Příloha: Příprava na badatelsky orientované vyučování
Úkol připravila dr. Jana Skýbová, KBES
Otázka se váže k okruhu, který je dán klíčovými slovy: základy přírodních věd v prvouce a přírodovědě; Člověk a jeho svět –
přírodovědná část, práce s rostlinným materiálem ve výuce prvouky a přírodovědy; didaktické metody a organizační formy ve výuce prvouky a přírodovědy; projektové vyučování; badatelské vzdělávání; environmentální vzdělávání a výchova na 1. stupni ZŠ; příprava na vyučování prvouky a přírodovědy; tvorba a hodnocení pracovních listů a didaktických testů; učebnice prvouky a přírodovědy