Section outline

  • Otázka se týká okruhu SZZ vymezeného těmito klíčovými slovy: současné pojetí společenskovědního vzdělávání v RVP ZV; způsob uspořádání učiva: oborový a tematický, jejich přínos a rizika; cíle historického učiva, cíle zeměpisného učiva, cíle politického učiva (učiva o současné společnosti); výukové metody vhodné pro rozvoj společenskovědní gramotnosti; badatelské metody v společenskovědním
    vzdělávání; nosné (velké) myšlenky (podstatná zobecnění) a obsah učiva; příprava učitele na výuku; analýza učebnic prvouky a vlastivědy

    Úkol:

    Práce s příběhem nebo artefaktem pro výuku historického učiva

    Práce s příběhem nebo artefaktem pro výuku historického učiva

    • určete historické téma
    • představte velkou myšlenku, kterou má práce s příběhem nebo artefaktem zprostředkovat
    • zdůvodněte výběr tématu vzhledem k aktuální situaci a zkušenostem žáka
    • zformuluje cíl, kterého má žák dosáhnout a propojte jej s výstupem VO Člověk a jeho svět nebo průřezovým tématem RVP ZV.
    • představte postup práce:

    vstupní otázky pro kontakt žáka s tématem

    úkoly, které bude žák plnit, doložte jejich propojení s cílem 

    potenciální rizikové momenty a témata

    postup minimalizace rizik, péče o psychické bezpečí žáků

    • navrhněte postup hodnocení dosažení cíle