Systemický přístup ve školní praxi
Osnova sekce
-
Zvýrazněno
V textu O. Orosové (2019) jste se seznámili s dynamickou systémovou teorií, nyní půjdeme ještě dál v prohloubení porozumění interakcím ve školním systému. Seznámíte se s konceptem systemického přístupu, který se uplatňuje v rovině psychoterapie a terapeutických intervencí, ale třeba i v systemicky orientované poradenské práci se školními systémy.
Systemický přístup přináší odlišný pohled na:
- roli expertů v systému
- porozumění problému
- z toho vyplývající postupy při intervenci, resp. prevenci problémového chování ve škole.
Klíčové zdroje:
Schlippe, Schweitzer (2001). Systemická terapie a poradenství. Cesta.
Gjuričová, Kubička (2009). Rodinná terapie. Grada.
Úlehla, I. (2007). Umění pomáhat. SLON.
-
Studijní materiály
-
Záznam přednášky Aplikovaná sociální psychologie - systemický přístup naleznete na stream.cuni.cz
-
-
Záznam z diskuse odborníků, která se týkala duševního zdraví dětí v době covidu - zejména s ohledem na očekávaný návrat dětí do škol.
-
Průběžný úkol a průběžný test
-