12. hodina: týden od 4. do 10. 5. 2020 (téma týdne: 4. tem. okruh: Funkční gramotnost, texty (a jejich adaptace) ve vzdělávání obecně a ve vzdělávání jazykovém)
Osnova sekce
-
-
Čtvrté dobrovolné setkání: pondělí 7. 5. 2020; 9.00-cca 10.45
Sešly jsme se téměř všechny. Řešily jsme nejdříve Online doučování (nové účty, vstupy, maily...) a pak jednak prostředí ContextMinds a jednak MVL.
Sejdeme se opět příští čtvrtek (14. 5. 2020) od 9.00 do cca 10.45.
-
Pomalu se blíží konec semestru a my už máme splněno téměř vše ze sylabu. Chtěla bych, abyste si to co nejvíce uvědomili, zhmotnili a uchopili.
Úkol na tento týden bude proto "shrnující a propojující": Podívejte se do:
(1) všech metodik a metodických listů, s kterými jsme v tomto semestru pracovali (tj. "NÚV" a Šormová, Hudáková) a zaměřte se tam na GRAMOTNOST a práci s texty;
(2) zdrojů k tomuto týdnu (zde v Moodlu, v "sylabu" v SIS, i dle vl. vyhledávání);
(3) do ostatních tematických okruhů.
Na tomto podkladě pak téma tohoto týdne zpracujtu v programu https://cs.contextminds.com/, https://miro.com/, https://sketchboard.io/ nebo v jiném podobném programu/aplikaci. Výslednou "infografiku" vložte do modulu "domácí úkol".
Asi jste pochopily, že mým cílem je, abyste se na tuto "problematiku" podívaly jednak nepovrchně, jednak "nově", jednak v souvislostech.
-
-
1. část textů: GRAMOTNOST/I OBECNĚ
-
2. část textů: ČTENÁŘSKÁ/TEXTOVÁ GRAMOTNOST
-
Zkuste si do vyhledávače zadat "RWCT", "Reading and Writing for Critical Thinking" apod.
-
Zkuste si do vyhledávače dát "reading comprehension", "reading strategies", "reading comprehension organizers" apod. A dále to samé s doplněním slova "deaf".
-
3. část: zkuste vyhledat různé české i zahraniční projekty a aktivity na PODPORU ČTENÁŘSTVÍ
-
4. část textů: TEXTY A NESLYŠÍCÍ ČTENÁŘI
-
Diplomové a bakalářské práce zejm. ze speciální pedagogiky z UPOL (vedené většinou doc. Souralovou), popř. ze "speciálních pedagogik" jiných PedF.
-
Zkuste si do vyhledávače zadat "deaf reading", "deaf book adaptation", "deaf book modification", "book in sign language" apod.
-
V čem se didakticky liší toto http://pikto.piktomag.cz/produkt/zviratkova-abeceda-eduplakatyke-stazenia4-a-a3-kopirovat/ a toto grafické znázornění abecedy https://www.google.com/url?sa=i&url=http%3A%2F%2Fwww.comeniascript.cz%2F&psig=AOvVaw1re0WQWG7dxMUdQC1yPUQl&ust=1589486423099000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCJCu_L7QsekCFQAAAAAdAAAAABAG?
-