13. hodina: týden od 11. do 17. 5. 2020 (téma týdne: Testování jazykových a komunikačních kompetencí (s konkrétními příklady vztahujícími se k testování kompetencí v češtině/mluvených jazycích a v českém znakovém jazyce/znakových jazycích))
Osnova sekce
-
-
Páté dobrovolné setkání, čtvrtek 14. 5. 2020, 9.00-cca 10.45
Sešli jsme se téměř všechny a nejvíce jsme se věnovali čtenářským dílnám a ECML 25th Anniversary Declaration QUALITY LANGUAGE EDUCATION FOR A DEMOCRATIC AND SOCIALLY COHESIVE EUROPE: NINE ECML CORNERSTONES (https://www.ecml.at/Portals/1/2019/declaration-EN.pdf).
Příště, tj. 21. 5. 2020 se budeme věnovat testům a testování a celkově budeme opakovat a shrnovat vše, co jsme se spolu učili.
-
V tomto tématu bych chtěla, aby Vám bylo jasné:
1. Kde se ve vzdělávacím systému u nás plošně testuje (jak testování vypadá, kdy bylo zavedeno a co tomu předcházelo, jak je to s neslyšícími a nedoslýchavými žáky a studenty),
2. Jak a proč se mohou používat didaktické testy, jak vypadají a v čem se liší od testů jazykových, "testů čtenářské gramotnosti" a testů dalších (např. psychologických),
3. Jaké jsou základní vlastnosti testů,
4. Jaké existují technické parametry testů (např. testových úloh),
5. Co u nás testuje ČŠI,
6. O mezinárodních testech, do kterých se ČR zapojuje,
7. Jak v různých testech dopadají neslyšící a nedoslýchaví žáci a studenti,
8. O testování ve znakových jazycích.
Jak toho dosáhnete:
1. Prostudujte si odkazy v tomto tématu + ze sylabu + ty, co sami naleznete,
2. Vyzkoušejte si online testy (odkazy zde + další),
3. Pokuste se jakýmkoli způsobem "téma" zpracovat - výsledek vložte prosím do "fóra",
4. Připravte si v jakémkoli prostředí (Kahoot, Quizlet...) krátký test (5 minut) na další hodinu pro své spolužačky - primárně na toto téma, sekundárně na vše, co jsme se spolu učili (pokud byste test neměli připravený na příští hodinu, tak ho prosím vložte do "fóra").
-