|
požadavky na prezentace studujících |
|
|
Program semináře s konkretizací |
|
|
1. Oborová didaktika: vymezení, vztah k literární vědě a příbuzným disciplínám |
přednášková powerpoint prezentace (8. 10. 2024) |
|
|
Literatura k tématu |
|
|
2. Didaktika literatury: vhledy do historie, problémy aneb Proč jsou věci tak, jak jsou |
přednášková powerpointová prezentace (8. 10. 2024) |
|
|
Studijní literatura (Slovo a smysl 2023, k situaci oborové didaktiky) |
|
|
Proč je důležité učit literaturu_PA_Bílek |
|
|
3. Přístupy k výuce literatury |
Studijní materiály |
|
|
4. Výuka literatury ve světle pedagogických dokumentů |
Přednášková powerpoint prezentace 15. 10. 2024 |
|
|
RVP pro gymnázia |
|
|
Katalog požadavků ke společné části maturitní zkoušky - český jazyk a literatura |
|
|
Specifikace jednotné přijímací zkoušky ČJL |
|
|
5. Literární kánon a jeho pojetí v kontextu výuky literatury |
Kánon ve školním kontextu |
přednášková powerpointpr
přednáškové prezentace
materiály
studijní literatura
|
|
Janoušek_ke_kánonu |
|
|
Kánon_Petr_A_Bílek |
|
|
Studie_R_Müllera |
|
|
6. Interpretace textu 29. 10. 2024 |
Text k prostudování: Jak číst literaturu jako profesor |
|
|
Prezentace dr. Vojtíška |
|
|
7. Praktický workshop, 5. 11. |
Studijní literatura |
|
|
Studijní literatura k RWCT |
|
|
8. Wasback effect a výuka literatury |
Materiály k tématu "washback effect" |
|
|
přednášková ppt prezentace |
|
|
9. Zkušenost s textem jako východisko výuky literatury |
Zkušenost s textem jako východisko, obecně: přednáška 1 |
|
|
Studijní materiály |
|
|
9A/ Vypravěč a vyprávění: možnosti transformace do výuky |
Vypravěč: možnosti transformace do výuky |
|
|
Příručka J. Hrabala Jak rozumět literárnímu vyprávění |
|
|
Studijní literatura k tématu |
|
|
9B/ Možnosti textové analýzy: svět básně |
Možnosti textové analýzy: svět básně |
|
|
Studijní literatura k poezii a její výuce |
|
|
praktická_dílna_poezie |
|
|
10. A/ Literární historie a didaktika |
Autor, autorský mýtus a obraz ve výuce literatury |
|
|
literární směry: materiál |
|
|
Vztah vizuálního a verbálního |
|
|
10. B/ Literární teorie a didaktika |
Studijní materiály |
|
|
shrnutí_téma_leitmotiv_motiv_úskalí_práce_s_textem |
|
|
11. Intertextualita |
Intertextualita_ppt prezentace |
|
|
Texty interpretované v rámci přednášky |
|
|
12. Těsný vztah recepce a produkce textu ve výuce literatury |
Materiály k hodnocení písemného projevu v ČR (maturita) |
|
|
Literatura: čtení a psaní |
|
|
Recepce a produkce textu: prezentace |
|
|
Těsný vztah recepce a produkce textu |
|
|
MATERIÁLY KE STUDIU |
Studijní materiály |
|
|
Texty k interpretaci |
Texty k interpretaci |
|
|
Materiály účastníků semináře: prezentace, pracovní listy aj. |
Materiály k prezentaci 2 (Čep) |
|
|
Žánrový přístup |
pracovní list / žánrový přístup |
|
|
Interdisciplinární přístup |
Interdisciplinární přístup |
|
|
Abeceda |
|
|
Máj, chronologický přístup |
|
|
Intertextuální přístup |
Intertextuální přístup: prezentace |
|
|
Intertextuální přístup: materiál |
|
|
Intertextuální přístup: materiál 2 |
|
|
pracovní list |
|