Hodnocení posteru
Hodnocení nemá žádný dopad na výslednou známku, buďte přísní, ale zároveň vaše hodnocení by mělo být konstruktivní a užitečné
Zaměřte se na to, abyste ostatním pomohli zlepšit jejich projekty
Pro každý projekt zdůrazněte pár hlavních bodů, kde vám připadá, že pokulhává, a navrhněte řešení.
Teoretické ukotvení
- Teoretická část značí porozumění problemtice a důkladnému prozkoumání stávající literatury
- Projekt nezkoumá něco, co je již známé a prozkoumané
Jasná formulace cílů, hypotéz
- cíle projektu jasně a srozumitelně definované
- hypotézy jsou formulovány konkrétně a měřitelně
Nesprávně: "Prozkoumáme vliv stresu na studenty."
Dobře: "Zjistíme, zda akutní stres ovlivňuje krátkodobou paměť u studentů."
Vhodná volba metodologie:
- zvolená metodologie je v souladu s cíli a hypotézami projektu
- metody sběru dat jsou vhodné pro danou výzkumnou otázku
- použité metody jsou validní, ve výzkumu používané a spolehlivé
- výzkumý vozrek je vhodný pro zodpovězení dané otázky, není zkreslený
Nesprávně: "Prozkoumáme vliv stresu na studenty pomocí dotazníku s otevřenými otázkami."
Dobře: "Změříme krátkodobou paměť studentů pomocí RAVLT testu po zátěžové TRIER situaci”
Detail a konkrétnost projektu:
- projekt je dostatečně podrobný, aby bylo možné ho replikovat
- všechny materiály jsou dostupné či zdokumentované
- dotazníky/otázky jsou definované přesně a “připravené k tisku”
- Jasé popsaný způsob náboru participantů, kdo se zúčastní a proč by se měl zůčastnit
Nesprávně: “Nasbíráme 50 participantů”
Správně: “Po svolení ředitelů rozvěsíme letáky na školních nástěnkách ve školách po Praze a v Táboře žádající studenty o vyplnění dotanízku. Za zodpovězení dostanou psychologický profil a budou průběžně informování a průběhu studie”
Nesprávně: “Zeptáme se účastníků na jejich zkušenosti s duševním onemocněním”
Správně: “S účastníky provedeme narativnní rozhovor zakotvený následujícími otákami ……..”; Účastníci dostanou 30ti položkový dotazník s následujícími otázkami …….”
Originalita a přínos projektu
- Projekt nezkoumá již známé informace, je očividně inovativní v přístupu a zkoumané otázce a znalý předchozích výzkumů
- Projekt je společensky přínosný a tato přínosnost je
- Je jasné, co z projektu vzejde za informace a komu a proč budou užitečný
Etika výzkumu:
- projekt dodržuje projekt etické principy výzkumu, nepůsobí zbytečný stres či nepohodlí, participantům nelže, neklame je atd.
- práva nezletilých jsou jasně
- práva účastníků výzkumu jsou respektována
- data účastníků nejsou citlivá či jsou patřičně chráněna
- Jsou případné etické problémy vyrovnány jasným přínosem projektu?