Hodnocení nemá žádný dopad na výslednou známku, buďte přísní, ale zároveň vaše hodnocení by mělo být konstruktivní a užitečné

Zaměřte se na to, abyste ostatním pomohli zlepšit jejich projekty

Pro každý projekt zdůrazněte pár hlavních bodů, kde vám připadá, že pokulhává, a navrhněte řešení. 

Teoretické ukotvení

  • Teoretická část značí porozumění problemtice a důkladnému prozkoumání stávající literatury
  • Projekt nezkoumá něco, co je již známé a prozkoumané

Jasná formulace cílů, hypotéz

  • cíle projektu jasně a srozumitelně definované
  • hypotézy jsou formulovány konkrétně a měřitelně

Nesprávně: "Prozkoumáme vliv stresu na studenty."

Dobře: "Zjistíme, zda akutní stres ovlivňuje krátkodobou paměť u studentů."

Vhodná volba metodologie:

  • zvolená metodologie je v souladu s cíli a hypotézami projektu
  • metody sběru dat jsou vhodné pro danou výzkumnou otázku
  • použité metody jsou validní, ve výzkumu používané a spolehlivé
  • výzkumý vozrek je vhodný pro zodpovězení dané otázky, není zkreslený

Nesprávně: "Prozkoumáme vliv stresu na studenty pomocí dotazníku s otevřenými otázkami."

Dobře: "Změříme krátkodobou paměť studentů pomocí RAVLT testu po zátěžové TRIER situaci”

Detail a konkrétnost projektu:

  • projekt je dostatečně podrobný, aby bylo možné ho replikovat
  • všechny materiály jsou dostupné či zdokumentované
  • dotazníky/otázky jsou definované přesně a “připravené k tisku”
  • Jasé popsaný způsob náboru participantů, kdo se zúčastní a proč by se měl zůčastnit           

Nesprávně: “Nasbíráme 50 participantů”

Správně: “Po svolení ředitelů rozvěsíme letáky na školních nástěnkách ve školách po Praze a v Táboře žádající studenty o vyplnění dotanízku. Za zodpovězení dostanou psychologický profil a budou průběžně informování a průběhu studie”

Nesprávně:  “Zeptáme se účastníků na jejich zkušenosti s duševním onemocněním”

Správně: “S účastníky provedeme narativnní rozhovor zakotvený následujícími otákami ……..”; Účastníci dostanou 30ti položkový dotazník s následujícími otázkami …….”

Originalita a přínos projektu

  • Projekt nezkoumá již známé informace, je očividně inovativní v přístupu a zkoumané otázce a znalý předchozích výzkumů
  • Projekt je společensky přínosný a tato přínosnost je 
  • Je jasné, co z projektu vzejde za informace a komu a proč budou užitečný 

Etika výzkumu:

  • projekt  dodržuje projekt etické principy výzkumu, nepůsobí zbytečný stres či nepohodlí, participantům nelže, neklame je atd.
  • práva nezletilých jsou jasně 
  • práva účastníků výzkumu jsou respektována 
  • data účastníků nejsou citlivá či jsou patřičně chráněna 
  • Jsou případné etické problémy vyrovnány jasným přínosem projektu?

 

Naposledy změněno: středa, 17. dubna 2024, 11.23