Výuková komunikace

Výuková komunikace

autor Barbora Sedláčková -
Počet odpovědí: 2

Ráda bych Vám zde představila mou hodinu doučování žáka 1. třídy čtení. Je to má první zkušenost s doučováním mimo rodinu a jelikož jsem neučící tak snad jsem zadání splnila správně. 

V odpovědi na Barbora Sedláčková

Re: Výuková komunikace

autor Jiřina Šímová -
Milá Báro,
škoda, že Ti není vidět do obličeje, abych viděla i Tvůj oční kontakt s dítětem, ale je vidět, že se chlapec snaží, reaguje na Tvou komunikaci i na Tvé nenásilné nápovědy. Jak už píšeš v reflexi, bylo by dobré, kdyby člověk neustrnul jen na hodnocení : Super a skvělé. Hodnotící věty, které jsi naznačila v reflexi se mi moc líbí.
Přeji hodně dalších učebních úspěchů
S pozdravem
Jiřina Šímová
V odpovědi na Barbora Sedláčková

Re: Výuková komunikace

autor Eliška Glatzová -
4/7 Splněno 

Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1

Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 0

Zhodnocení položených otázek, up-take 1

Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 0

Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1

Využití alespoň 3 klíčových slov 0 diskuze, dialog - jen 2 slova 0

Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1

Případný komentář hodnotitele: Barboro, děkuji za hezkou ukázku respektující komunikace, mluvíte klidně, necháváte potřebný prostor chlapci, aby sám přišel na řešení - je vidět, že má radost, když sám najde správnou odpověď. Vaše zpětná vazba je povzbuzující. Jemné upozornění - ve třídě pozor na označování charakteru dětí - závěrečné ,,jsi šikovnej." Hodnotíme výkon, aktivitu.. 

Prosím, dopracujte si pro sebe do Vašeho portfolia silnější teoretickou oporu. Materiály jsou v Moodle. Pokud něco nebude jasné, napište. Dá se u Vás vytěžit hodnotící a popisný jazyk, uptake, míra participace žáka. Podívejte se prosím pro inspiraci na reflexi např. od Petry Steinerové, Kláry Hochmanové. S pozdravem Eliška Glatzová

Téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení