Výuková komunikace - Tomalová

Výuková komunikace - Tomalová

by Barbora Tomalová -
Number of replies: 4

Ahoj holky, přikládám odkaz na video. Děkuji za zpětnou vazbu.


In reply to Barbora Tomalová

Re: Výuková komunikace - Tomalová

by Michala Múková -
Ahoj Baru, na tvé nahrávce je vidět menší nervozita. Měla jsi však dobrého parťáka. Určitě není jednoduché tento úkol zpracovávat pouze s jedním dítkem. Myslím, že je úplně v pořádku, že nastala situace, kdy ten první připravený úkol byl pro něj velice jednoduchý. Vždyť pracuješ s dítětem, které po této stránce neznáš a nevíš, jak je na tom. A na tom se právě učíme :) Uměla bych si představit, že by chlapec mohl dostat větší prostor k tomu, aby barevnou tabulku více prozkoumal sám a přišel si na nějaké zajímavé počítání a zákonitosti tabulky. S tím souvisí jeho malá participace na výukové komunikaci. Osobně bych nepoužívala u prvňáka slovo intuitivní a princip (myslím, že mu ještě nemůže asi rozumět). Myslím, že se s tebou cítil chlapec v bezpečí a společně vám to fungovalo. Díky
In reply to Michala Múková

Re: Výuková komunikace - Tomalová

by Barbora Tomalová -
Ahojky, děkuji za zpětnou vazbu, vážím si toho a máš se vším pravdu :) Jakmile jsem slova jako intuitivní a princip vyřkla, hned jsem si uvědomila, že mi asi nebude rozumět :D Ještě jednou díky.
In reply to Barbora Tomalová

Re: Výuková komunikace - Tomalová

by Terezie Čurdová -
Milá Barčo,
tvá komunikace je klidná, avšak s lehkou nervozitou. Což je úplně normální. Myslím si, že nikdo z nás není zvyklý se u práce natáčet.
Chápu, že v tvých představách komunikace probíhala jinak, než byla sama realita, ale mohu tě ujistit, že je to v pořádku a je to dá se říct na denním pořádku každého učitele. Každé dítě pracuje jiným tempem a má jiné znalosti a to je naprosto v pořádku. Celkově mi přijde, že cíl, který sis stanovila je splněný. K. přišel na princip tabulek. U první rychleji, ale i tímto procesem si musel projít. U druhé trochu pomaleji, ale dosel k výsledku.
Celkově mi přijde, že tvá komunikace s K. je klidná a přívětivá.
Jen tak dál.

Terezie Čurdová
In reply to Barbora Tomalová

Re: Výuková komunikace - Tomalová

by Eliška Glatzová -
4/7 Splněno

Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1

Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1

Zhodnocení položených otázek, up-take 0

Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 0

Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1

Využití alespoň 3 klíčových slov 0

Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1


Případný komentář hodnotitele: Barboro, video je příkladem respektující komunikace, je vidět, že se cítí chlapec ve Vaší přítomnosti bezpečně a v pohodě. Reagujete klidně a přívětivě. Na začátku byla znát lehká nervozita, která se ale časem rozplynula. Při výuce se stává, že se hodina odjíví podle jiného scénáře, než jaký jsme připravili. Co se týče terminologie, bude potřeba ještě zapracovat na reflexi (nutný teoretické základ ke SZZ). Bodově těsně úkol splníte, nicméně ke zkoušce je třeba zapracovat termíny jako nonverbální, participace, atd. Materiály jsou v Moodle. Pokud něco nebude jasné, napište. Podívejte se prosím na reflexi např. od Petry Steinerové, Adély Markové. S pozdravem Eliška Glatzová

Téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení