Výuková komunikace - Brothánková

Výuková komunikace - Brothánková

autor Lucie Brothánková -
Počet odpovědí: 4

Hezký večer,

posílám svou videonahrávku a reflexi na výukovou komunikaci.

Předem děkuji za komentář:)

Lucka Brothánková

V odpovědi na Lucie Brothánková

Re: Výuková komunikace - Brothánková

autor Kateřina Jarošová -
Ahoj Luci,

velmi příjemně mě na začátku hodiny překvapil nápad s hádankou Mikuláše, který žáky uvedl do náplně hodiny. Také velice oceňuji efektivně vykomunikované řešení se zpíváním holčičky. Na videu lze pozorovat, že máte ve třídě i velice přátelskou atmosféru, kdy se může kdokoli svěřit s neporozuměním či jiným problémem. Jen tak dál! :-)

Káťa Jarošová
V odpovědi na Lucie Brothánková

Re: Výuková komunikace - Brothánková

autor Petra Steinerová -
Ahoj Luci,

stejně jako Kátě se mi na začátku moc líbilo tvé "Hádej, kdo jsem" a že děti hádali vlastně téma, na které si budete povídat. Líbí se mi, jakým způsobem s dětmi jednáš, že je požádáš, poprosíš a jsi k nim přirozeně milá. Máš velmi příjemný projev a je vidět, že děti hodina baví a rády se s tebou učí. Nemám ti co vytknout :) Petra
V odpovědi na Lucie Brothánková

Re: Výuková komunikace - Brothánková

autor Kateřina Vránková -
Milá Lucko,
moc se mi líbí, jak se na děti nalaďuješ a věnuješ pozornost tomu, co říkají. Komunikace je přirozená, děti se nebojí mluvit, jsou dětsky upovídané a zvídavé. Což je podle mne známka toho, že se s Tebou cítí dobře a bezpečně. Myslím si, že s dětmi již nějakou dobu pracuješ na pravidlech komunikace protože se nepřekřikují, nekomentují, dokáží si říci o slovo ohleduplným způsobem.
Zdá se, že je vám spolu ve třídě dobře.
zdravím Tě Káča Vránková
V odpovědi na Lucie Brothánková

Re: Výuková komunikace - Brothánková

autor Eliška Glatzová -
4/7 Splněno

Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1

Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1

Zhodnocení položených otázek, up-take 0

Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 1

Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 0

Využití alespoň 3 klíčových slov 0

Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1


Případný komentář hodnotitele: Lucie, děkuji za příjemnou ukázku respektující komunikace, zde se respekt projevuje přímo i tím, jak pracujete s emocemi dětí - strach je přirozenou součástí života, přijímáte jejich emoce. Je vidět, že je dětem ve Vaší přítomnosti dobře a bezpečně, že sdílí své pocity.

Mám poznámku pouze k reflexi. Do portfolia: je třeba více teoretické opory, více terminologie (např. použila jste slovo "nedirektivní", bezva!). Materiály jsou v Moodle. Podívejte se prosím na reflexi např. od Petry Steinerové. Zapracujte prosím alespoň 2 termíny (nabízí se nonverbální, atd.) Úkol máte bodově splněný. S pozdravem Eliška Glatzová

Téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení