Výuková komunikace - magické čtverce

Výuková komunikace - magické čtverce

autor Adéla Barešová -
Počet odpovědí: 3

Ahoj všem, připojuji svou reflexi na natočené video z improvizované hodiny. Děkuji za postřehy i kritiku! :)

Video jsem nahrála na youtube: https://youtu.be/AA1fLIV1KEM

Adéla

V odpovědi na Adéla Barešová

Re: Výuková komunikace - magické čtverce

autor Šárka Hroudová -
Adélo,
děkuji za možnost sledovat tě při komunikaci a výuce. Tvé video pro mě bylo zajímavé, právě pro to, že jsi pracovala pouze se dvěma žáky. Oceňuji, že jsi připravila pro oba chlapce úlohy úměrné jejich věku a schopnostem. V úvodu a představení magických čtverců jsi dala oběma stejný prostor a kladla stejné otázky, které měly podnítit jejich chuť objevovat, hledat souvislosti mezi čísly....Velmi trpělivě jsi sledovala a naslouchala jejich "brainstormingu". Pro lepší ujasnění si vlastností čtverce a pojmů sloupec, řádek bych na začátku tomuto věnovala možná více prostoru a pro schopnost dalšího popisu se domluvila, a ujasnila si některé často opakované pojmy (sloupec, čtverec, definice diagonály, součet...). Myslím, že některým výrazům, které jsi použila možná prvňáček zcela neporozuměl. Ve své reflexi jsi, podle mého názoru, příliš kritická ke své spisovné češtině, nonverbální komunikaci, gestikulaci, výrazům v obličeji....Na mě tvůj projev působí kultivovaně, máš příjemné zabarvení hlasu, přiměřené tempo řeči a velmi vstřícně reaguješ na oba žáčky. Oceňuji vstřícnou a respektující komunikaci, schopnost práce s chybou, nabízenou pomoc (zvýraznění, použití prstů při sčítání, možnost vzít si svůj čas, nespěchat, opravit a přepočítat si chybný výsledek). Co se týká nějaké rady.... V této situaci mě napadá možnost vrstevnického učení, např. Zkus to vysvětlit mladšímu kamarádovi, ukaž a vysvětli mu, jak jsi svůj magický čtverec počítal/vymyslel.
V odpovědi na Adéla Barešová

Re: Výuková komunikace - magické čtverce

autor Alžběta Kubrová -
Ahoj Adél, nemůžu než souhlasit s Šárkou, nemám co dodat, tvoje komunikace byla respektující, vstřícná, neverbální komunikace se mi též líbila. Dobře jsi pracovala s chybou. Souhlasím, s tím, že bych více vysvětlila, co je to sloupec a řádek. Napadá mě jen drobnost - mě osobně tahá za uši používání zdrobnělin (prstíčky), i když u prvňáčka to určitě nevadí.
V odpovědi na Adéla Barešová

Re: Výuková komunikace - magické čtverce

autor Eliška Glatzová -
7/7 Krásně splněno

Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1

Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1

Zhodnocení položených otázek, up-take 1

Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 1

Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1

Využití alespoň 3 klíčových slov 0 diskuze, dialog - 1

Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1

Případný komentář hodnotitele: Adélo, děkuji za krásnou ukázku respektující komunikace. Komunikujete zřetelně, transparentně pro děti, používáte nonverbální komunikaci. Oběma chlapcům věnujete stejnou pozornost, otázky, kladete takovým způsobem, aby museli přemýšlet - je to pro ně motivační. Podporujete je v tom, aby sami našli řešení. Krásná práce! Co se týče reflexe, za mě excelentní, prosím, založte si video+reflexi do porftolia. Když si vytáhnete otázku u SZZ na komunikaci, bude to krása. S pozdravem Eliška Glatzová