2/7 Nutno doplnit
Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1
Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 0
Zhodnocení položených otázek, up-take 0
Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 0
Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 0
Využití alespoň 3 klíčových slov 0
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1
Případný komentář hodnotitele: Adriano, děkujeme za nahlédnutí do Vaší hodiny s předškoláčky, krásný příklad respektující komunikace. Oční kontakt udržujete s celou třídou, komunikujete klidně a trpělivě, je cítit přátelská atmosféra.
Doplňte prosím k zápočtu reflexi na komunikaci, která bude založená na teorii. Vaše napsaná reflexe Vám nebude stačit ke SZZ. Prosím, dopracujte si ji do Vašeho portfolia. Je třeba teoretická opora. Ke zkoušce je třeba zapracovat termíny jako nonverbální, participace, hodnotící a posuzující jazyk, atd. Materiály jsou v
Moodle. Pokud něco nebude jasné, napište. Pro inspiraci, jak doladit dokument - např. od Petry Steinerové, Lucie Čammrové, Šárky Pinkorové. S pozdravem Eliška Glatzová
Téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení