Výuková komunikace - Natálie Kuklová

Výuková komunikace - Natálie Kuklová

autor Natálie Kuklová -
Počet odpovědí: 3
V odpovědi na Natálie Kuklová

Re: Výuková komunikace - Natálie Kuklová

autor Barbora Tomalová -
Ahojky,
jde vidět, že se třídou pracuješ a máte mezi sebou hezký vztah. Co se týče komunikace, lehká nervozita je znát, jak sama uvádíš ve své reflexi. Ale není to ničemu na škodu podle mě. Jak sama zmiňuješ, pozor na slovíčko "tak", které mi vadilo ve 2 minutě 12 sekund, kdy ukončíš větu slovy, takže tak. Sama jsem neučící a asistentkou na druhém stupni. Nedávno jsem vedla třídnickou hodinu, kde jsme si povídali 20 minut, a tak se mi třepal hlas, že jsem se musela sama sobě pak smát. Takže za mě ses s tím poprala skvěle, žákům si kladla otázky, mluvila si jasně a srozumitelně. Super.
V odpovědi na Natálie Kuklová

Re: Výuková komunikace - Natálie Kuklová

autor Michala Múková -
Ahoj Natálko,

na ukázce je vidět, že se s dětmi znáte. Kamera hraje velkou roli i pro děti, které ti ve videu byly velkou oporou. Zdá , se mi, že je zde cítit i tvá vřelost a vzájemný respekt.
Byla tam i situace, kdy jsi přesměrovala otázku na ostatní děti, jestli souhlasí s odpovědí jedné žákyně. "Souhlasíme?" "Nesouhlasíme, protože.. " Tam bych cítila větší prostor pro vyjádření dětí...Pokud jsi neučící, tak skvělý a sebevědomý výkon :). Jinak pro mě by byla ta bomba strašně stresující :))
V odpovědi na Natálie Kuklová

Re: Výuková komunikace - Natálie Kuklová

autor Eliška Glatzová -
6/7 Splněno 

Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1

Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1

Zhodnocení položených otázek, up-take 0

Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 1

Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1

Využití alespoň 3 klíčových slov 1

Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1


Případný komentář hodnotitele: Natálie, krásná ukázka respektující komunikace. Krom toho, co již zmínily Vaše spolužačky, je bezvadné, že se ptáte, proč se děti učí dané učivo. Vidím, že s dětmi navazujete oční kontakt, dáváte zpětnou vazbu, efektivně používáte nonverbální komunikaci. Inspirativní!

Přestože jste bodově splnila, přece jen bych doporučila o trošku lépe dopracovat ještě terminologii ke SZZ. U SZZ budete Vaši ukázku analyzovat. S pozdravem Eliška Glatzová

Téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení