3. portfoliový úkol

3. portfoliový úkol

autor Alžběta Ondřichová -
Počet odpovědí: 3

Ahoj,

zde posílám odkaz na své video z výukové komunikace. Byl to můj první vstup na ZŠ vůbec a byla jsem teda hodně nervózní :)

Video mi nešlo nahrát, tak poslám link na google disk. Kdyby to náhodou nefungovalo, dejte mi prosím vědět.

https://drive.google.com/file/d/1opTwGRtnODktUzxGp4DBBRHf1aycuiFN/view?usp=drive_link

Díky za vaše postřehy. 

V odpovědi na Alžběta Ondřichová

Re: 3. portfoliový úkol

autor Anna Havlová -
Milá Bětko!
Máš příjemný hlas a milé, klidné vystupování. Na to, že to byla Tvá první učicí zkušenost, je to myslím velmi dobře odvedená hodina! I já jsem si všimla nespisovnosti, zřejmě proto, že se jí sama dopouštím. Reakce na chybu přejitím a nasměrování na správnou cestu mi přijde jako vhodná forma konceptuálního tlaku, neustala jsi, dokud žačky nezamířily s řešením tam, kde jim to vycházelo. Moc se mi líbilo ,,nezapoměňte na Lauru”, jemně jsi jim připomněla, co ještě v jejich řešení schází. Komunikuješ s žáky respektujícím způsobem, a používáš i posuzující (skvěle jste si s tím poradily, skvělá práce : nicméně vede k hodnocení práce, ne dívek) i popisný ,,přišly jste na to, že...”. Závěrečný spontánní potlesk od dívek hovoří asi za vše a ještě bylo pěkné, že jsi je odměnila něčím, co se vázalo k aktivitě, kterou dělaly (jako s lentilkami).
V odpovědi na Alžběta Ondřichová

Re: 3. portfoliový úkol

autor Denisa Frýdová -
Ahoj Bětu,

moc se mi líbí, že mluvíš krásně nahlas a zřetelně, myslím, že je to velmi důležité. Ve své písemné práci zmiňuješ svůj nespisovný projev, musím se přiznat, že jsem si ho nejprve ani nevšimla, jak jsem se zaposlouchala. Oceňuji, že jsi v takto krátkém čase dokázala předat jednu celou informaci a žákyně ji dle všeho stihly pochopit. Bylo vidět, že jsi jimi přijímaná a výuka je zajímá. Líbilo se mi, jak jsi je nechala popasovat se s úkolem ve skupině, aniž by jsi výrazně zasahovala. Myslím, že na to, že to byla Tvá první výuka, jsi odvedla skvělou práci.

Děkuji :)
Denisa
V odpovědi na Alžběta Ondřichová

Re: 3. portfoliový úkol

autor Eliška Glatzová -
6/7

Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1

Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1

Zhodnocení položených otázek, up-take 1

Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 1

Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1

Využití alespoň 3 klíčových slov 0

Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1


Případný komentář hodnotitele: Alžběto, video je určitě případ respektující komunikace, dívky se Vám daří motivovat, aktivně se účastní. Přijde mi úžasný nápad zkusit se natočit za pár let a porovnat. Ve Vaší reflexi bych doporučila více využít odbornou terminologii - video bude u SZZ, budete ho analyzovat a bude třeba mít teoretický základ (uptake, participace, atd.). Jinak dobrá práce, k zápočtu splněno!

S pozdravem Eliška Glatzová

Téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení