Milá Andrejko,
Tvůj přístup k simulované výuce na chatě s Tvými dětmi a dětmi Vašich přátel, mě ohromně nadchnul a ukazuje Tvoji schopnost přistupovat k výuce se zájmem a kreativitou. Také se mi moc líbí snaha o spojení a vzájemnou spolupráci mezi dětmi různého věku, v improvizovaném výukovém procesu, což ukazuje na Tvou schopnost přizpůsobit se individuálním potřebám dětí. Konec konců na jejich reakcích je vidět, že jsi vytvořila příjemnou atmosféru, ve které se cítily pohodlně a otevřeně komunikovaly. Téma je také skvělé, podobně jako to, že si výuku „ zabalila“ do zábavy a aktivit. Použití hry "lidské tělo" se smyslovými pokusy, bylo skvělým způsobem, jak podpořit praktické učení a zapamatování si probírané látky. Celkově se zdá, že jsi vytvořila pozitivní a podpůrné vzdělávací prostředí, které podněcuje komunikaci, spolupráci a zároveň zábavu.
Tvůj přístup k simulované výuce na chatě s Tvými dětmi a dětmi Vašich přátel, mě ohromně nadchnul a ukazuje Tvoji schopnost přistupovat k výuce se zájmem a kreativitou. Také se mi moc líbí snaha o spojení a vzájemnou spolupráci mezi dětmi různého věku, v improvizovaném výukovém procesu, což ukazuje na Tvou schopnost přizpůsobit se individuálním potřebám dětí. Konec konců na jejich reakcích je vidět, že jsi vytvořila příjemnou atmosféru, ve které se cítily pohodlně a otevřeně komunikovaly. Téma je také skvělé, podobně jako to, že si výuku „ zabalila“ do zábavy a aktivit. Použití hry "lidské tělo" se smyslovými pokusy, bylo skvělým způsobem, jak podpořit praktické učení a zapamatování si probírané látky. Celkově se zdá, že jsi vytvořila pozitivní a podpůrné vzdělávací prostředí, které podněcuje komunikaci, spolupráci a zároveň zábavu.
V odpovědi na Andrea Vohradská
Re: Výuková komunikace - Prvouka - lidské tělo
autor Veronika Goldová -
Milá Andreo, jak už jsem ti řekla osobně ve škole, tak mne Tvá hodina nadchla. Moc se mi líbil Tvůj klidný a přátelský přístup. Sama se chystám na simulovanou hodinu se svými dětmi a je mi jasné, že učit svoje / známé děti jako pedagog je velmi těžké. Děti jsou živel a mají tendenci se přirozeně před sebou předvádět a vtipkovat, zejména v takové situaci, jako je simulovaná hodina s hraním na paní učitelku a žáky. Ale Ty jsi to zvládla dokonale, je radost se na Tebe při vyučovaní dívat. Udržela jsi pozornost dětí a příjemnou atmosféru, i když se občas některé pokusily o vtip. Z videa sálá pohoda a milé i "pracovní" prostředí, děti hodina určitě bavila a něco si z ní odnesly. Zvládla jsi skvěle věkově smíšenou třídu a i materiály a práci s nimi jsi měla připravené s ohledem na různý věk žáků. Děkuji Ti za milou inspiraci, Veronika Goldová
V odpovědi na Andrea Vohradská
Re: Výuková komunikace - Prvouka - lidské tělo
autor Dagmar Fišerová -
Ahoj Andrejko,
Tvůj sestřih se mi opravdu velice líbí. Propojení starší - mladší je skvělé řešení. Tvé video mi vytvořilo úsměv na tváři, bylo mi příjemné se na něj dívat a vlastně jsem chtěla, aby pokračovalo. Ta uvolněnost, která z toho čiší mě opravdu nadchla. Velmi oceňuji aktivity, které jsi do výuky zařadila, obzvláště testování chuti. Věřím, že na tuto hodinu děti určitě nezapomenou a že si ji užily. Děkuji za příjemný zážitek.
Tvůj sestřih se mi opravdu velice líbí. Propojení starší - mladší je skvělé řešení. Tvé video mi vytvořilo úsměv na tváři, bylo mi příjemné se na něj dívat a vlastně jsem chtěla, aby pokračovalo. Ta uvolněnost, která z toho čiší mě opravdu nadchla. Velmi oceňuji aktivity, které jsi do výuky zařadila, obzvláště testování chuti. Věřím, že na tuto hodinu děti určitě nezapomenou a že si ji užily. Děkuji za příjemný zážitek.
V odpovědi na Andrea Vohradská
Re: Výuková komunikace - Prvouka - lidské tělo
autor Eliška Glatzová -
3/7 Nutné ještě předělat
Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1
Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1
Zhodnocení položených otázek, up-take 0
Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 0
Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 0
Využití alespoň 3 klíčových slov 0
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1
Případný komentář hodnotitele: Andreo, moc hezká respektující komunikace, zcela souhlasím s komentáři od Vašich spolužaček. Postrádám nicméně reflexi v souladu s teoretickou rovinou. Toto Vám nebude stačit ke SZZ (budete tam prezentovat video i analýzu). Prosím, dopracujte si ji do Vašeho portfolia. Je třeba teoretická opora. Materiály jsou v Moodle. Pokud něco nebude jasné, napište. Dá se vytěžit nonverbální komunikace, uptake, míra participace žáka. Podívejte se prosím pro inspiraci na reflexi např. od Petry Steinerové, Kláry Hochmanové, Alžběty Kubrové. S pozdravem Eliška Glatzová
Téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení
Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1
Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1
Zhodnocení položených otázek, up-take 0
Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 0
Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 0
Využití alespoň 3 klíčových slov 0
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1
Případný komentář hodnotitele: Andreo, moc hezká respektující komunikace, zcela souhlasím s komentáři od Vašich spolužaček. Postrádám nicméně reflexi v souladu s teoretickou rovinou. Toto Vám nebude stačit ke SZZ (budete tam prezentovat video i analýzu). Prosím, dopracujte si ji do Vašeho portfolia. Je třeba teoretická opora. Materiály jsou v Moodle. Pokud něco nebude jasné, napište. Dá se vytěžit nonverbální komunikace, uptake, míra participace žáka. Podívejte se prosím pro inspiraci na reflexi např. od Petry Steinerové, Kláry Hochmanové, Alžběty Kubrové. S pozdravem Eliška Glatzová
Téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení
V odpovědi na Eliška Glatzová
Re: Výuková komunikace - Prvouka - lidské tělo
autor Andrea Vohradská -
Dobrý den, děkuji za komentář a rady, jak reflexi opravit. Přikládám doplnění své práce. Hezký den, Andrea Vohradská
V odpovědi na Andrea Vohradská
Re: Výuková komunikace - Prvouka - lidské tělo
autor Eliška Glatzová -
Děkuji za doplnění, Andreo, i když v podstatě sdělujete stejné informace, je z toho zřejmé, že se orientujete v terminologii a v teoriích - víte, o co se opřít. Jen ještě nápad - z Vašeho videa na konci je evidentní, že efektivně zadáváte instrukce - postupně, jasně, jednoduše, adekvátním tempem. Děti reagují. Instrukce patří také k pedagogické komunikaci. Kdybyste si vytáhla otázku u SZZ, můžete vytěžit i tento bod (video se bude pouštět). Založte si prosím Vaše respektující video i reflexi do portfolia, bude se Vám hodit ke SZZ, když si vytáhnete tuto otázku. Mějte se krásně, máte splněno 7/7.
Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1
Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1
Zhodnocení položených otázek, up-take 1
Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 1
Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1
Využití alespoň 3 klíčových slov 1
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1
Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1
Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1
Zhodnocení položených otázek, up-take 1
Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 1
Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1
Využití alespoň 3 klíčových slov 1
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1