výuková komunikace

výuková komunikace

autor Tereza Vybíralová -
Počet odpovědí: 1

Dobrý den,

omluvám se za pozdní odevzdání. Doufám, že vše bude v pořádku. Video jsem musela nahrát ve třech částech. Dost jsem s tím bojovala a jinak mi to bohužel nešlo. Děkuji za pochopení.

S pozdravem,

Tereza Vybíralová

V odpovědi na Tereza Vybíralová

Re: výuková komunikace

autor Eliška Glatzová -
4/7

Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1

Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 0

Zhodnocení položených otázek, up-take 0

Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 1

Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1

Využití alespoň 3 klíčových slov 0

Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1


Případný komentář hodnotitele: Terezo, děkujeme za nahlédnutí do Vaší hodiny s předškoláčky, příklad respektující komunikace. Komunikujete vlídně, jasně. Daří se Vám zapojit všechny děti. Napadá mě, že když si k dětem sednete, budete tím vytvářet ještě bezpečnější prostředí (video může zkreslovat).
Ve Vaší reflexi máte dobře interakci popsanou - jak s Vámi, tak děti navzájem (použijte tam to slovo interakce, prosím). Doplňte prosím reflexi na komunikaci, která bude založená na teorii. Je třeba teoretická opora a terminologie. U Vás se krásně nabízí doplnit si termíny jako up-take, posuzující a popisný jazyk, interakce, participace. Materiály jsou v Moodle. Pokud něco nebude jasné, napište. Pro inspiraci, jak doladit dokument - např. od Petry Steinerové, Lucie Čammrové, Šárky Pinkorové. Video i reflexi prosím dejte do portfolia. S pozdravem Eliška Glatzová

Použití 3 slov: téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení