Obsah vzdělávání - Eva Bezděkovská

Obsah vzdělávání - Eva Bezděkovská

autor Eva Bezděkovská -
Počet odpovědí: 3

Hezký den přeji,

vkládám svůj portfoliový úkol.

Eva Bezděkovská

V odpovědi na Eva Bezděkovská

Re: Obsah vzdělávání - Eva Bezděkovská

autor Karolína Lenhartová -
Milá Evo,

moc mě během četby potěšilo, že se očividně pevně držíš didaktické zásady od "konkrétního k abstraktnímu". Žáci totiž měli možnost nejprve skutečně vypozorovat odpadní produkty ve sběrném dvoře a až poté s tímto tématem pracovali na úrovni představivosti. Na přípravě je znát, že jsi zvyklá vyučovat prakticky za hojné přítomnosti pomůcek.
Nakonec bych ráda vyzdvihla nápad se soutěží o nejzbytečnější obal. Dokáži si dost dobře představit, že žáci nadšeně prohledávají svůj domov ve snaze najít vítěze. Následná práce s takovým domácím úkolem by taky mohla být zajímavá.

Díky!
K.
V odpovědi na Eva Bezděkovská

Re: Obsah vzdělávání - Eva Bezděkovská

autor Anna Kafková -
Ahoj Evo,
téma hodiny považuji za velmi zajímavé. Pro děti školního věku (i dospělé) je často těžko představitelné, kolik odpadu a jaký sami vyprodukují. Obsah hodiny je shodný se současnými trendy, kdy se společnost snaží vychovávat k více ekologickému žití.
Oceňuji také vizualizaci, především to, že by žáci své výtvory měli neustále na očích. Tím jsou žáci dále motivováni a hodina má přesah i mimo vyučovací hodiny.

Díky za inspiraci,
brzy na viděnou.
V odpovědi na Eva Bezděkovská

Re: Obsah vzdělávání - Eva Bezděkovská

autor Eliška Glatzová -
7/7 Krásně splněno

Příprava sleduje cíle VO Člověk a jeho svět 1
Příprava je dokladem dobré orientace v RVP ZV 1
Příprava je dokladem efektivní práce s vybraným ŠVP 1
Použití alespoň 5 klíčových slov, přičemž jejich použití je relevantní (není jen formální) 1
Příprava reflektuje soulad cíle a obsahu vzdělávání/učiva 1
Příprava obsahuje relevantní individualizované cíle či úkoly alespoň pro 1 žáka 1
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, gramatika, stylistika) 1

Milá Evo,
děkuji za zveřejněný úkol, to je bezva nápad vyrazit do sběrného dvora. Máte vše podle kritérií splněno. Individualizaci máte též, ještě bych nicméně zdůraznila, že tím, jak máte projektovou výuku, tak není nutné upravovat materiály - žák si pojede vlastním tempem, rychlejší žáci mohou v branistormingu hlouběji rozvést myšlenky, žáci dys psát pouze slova, ne věty. Co se týče ŠVP, bylo by vhodné vypsat konkrétní učivo/výstupy, aby bylo zřejmé, že pracujete s oporou ŠVP (není to z přípravy zcela zřejmé). Máte splněno, hezká práce! S pozdravem Eliška Glatzová

Pozn. překlepy: vybpodporujeme, tématikouráno, dopovodu

Zkontrolujte si prosím větu:
Tradičním přístupem je vytvoření jednoho předmětu v 1. – 3. ročníku, do kterého je vybpodporujeme žáky, aby se zapojovali do soutěží s ekologickou tématikouráno vhodné učivo z jednotlivých tematických okruhů vzhledem k očekávaným výstupům pro 1. období.